Hoera!

hooray

Je bestelling is geplaatst. We hebben je een e-mail gestuurd.

Dichtbij

Mijn mandje

Uw monsters

Kies een monster om te bestellen

cashback

Bekijk de beschikbare aanbiedingen op maat voor u!

Selecteer uw verzendadres

Zeven tips & tricks om met je gevoelige blaas om te gaan

zeven-tips-tricks-om-met-je-gevoelige-blaas-om-te-gaan
0
"post-content" id="main"> <h1 class="post-title title-MonaLisa">Zeven tips &amp; tricks om met je gevoelige blaas om te gaan</h1> <p>

1. BLIJF BEWEGEN
Lage impactsporten zoals fietsen, yoga en Nordic walking zijn ideale activiteiten die je gezond en op gewicht houden, met als extra voordeel dat er minder druk op je blaas komt te staan. 

2. NIET TEVEEL CRUNCHES
Buikspieroefeningen zoals sit ups, crunches of kicks zorgen voor veel druk op je bekkenbodem. Je kunt daarom beter voor oefeningen kiezen waar ademhaling of houding je bekkenbodem ondersteunen. Bekkenbodemoefeningen en gerichte yoga- of pilateshoudingen zijn een echte aanrader voor een gezondere blaas. Deze oefeningen verstevigen je bekkenbodemspieren die er voor zorgen dat je je blaas beter onder controle krijgt. Verminder lekjes en verbeter je gezondheid door minstens drie keer per dag te oefenen. 

3. BEKKENBODEMOEFENINGEN
Door deze oefeningen minstens drie keer per dag te doen, versterk je je bekkenbodemspieren waardoor je betere controle over je blaas krijgt. 

4. DRINK NET GENOEG
Minder drinken om een dringend bezoek aan het toilet te voorkomen, is geen goed idee. Blijf gehydrateerd! Door veel water te drinken moet je misschien sneller en vaker naar de WC maar als je te weinig drinkt, wordt je urine meer geconcentreerd. Dit zorgt voor een verhoogde kans op een geïrriteerde blaas en verhoogt op zijn beurt weer je kans op incontinentie. Vergeet ook niet dat door water te drinken geurtjes verminderen. 

5. VERMIJD ZWAAR TILWERK
Zware objecten tillen is echt heel slecht voor je bekkenbodem... en je rug. Vraag dus gewoon wat hulp aan je omgeving. 

6. BYE, BYE BARISTA
Cafeïne, alcohol en frisdrank zijn je nieuwe aartsvijanden. Dus beperk de hoeveelheid koffie, thee en koolzuurhoudende dranken (of tenminste tot 15u) want deze drankjes verhogen allemaal de urineproductie. 

7. MAAK EEN SCHEMA
Je blaas kan je trainen: praat met je huisarts over een dagelijkse planning voor  toiletbezoekjes. Vergeet niet om je blaas elke keer volledig te legen.

0

Je reactie toevoegen

Misschien iets voor jou: