Hoera!

hooray

Je bestelling is geplaatst. We hebben je een e-mail gestuurd.

Dichtbij

Mijn mandje

Uw monsters

Kies een monster om te bestellen

cashback

Bekijk de beschikbare aanbiedingen op maat voor u!

Selecteer uw verzendadres

Sporten tijdens je menstruatie

sporten-tijdens-je-menstruatie
0
Als je ongesteld bent kun je gewoon sporten. Maandverband en tampons zijn tegenwoordig van zulke goede kwaliteit dat de kans op ongelukjes tijdens het sporten heel klein is.



De invloed van hormonen en voeding

Tijdens je menstruatiecyclus wordt oestrogeen aangemaakt. Dit hormoon maakt jouw gewrichtsbanden weker. Hierdoor heb je meer kans op blessures. Tijdens het sporten verlies je ijzer via je zweet en menstruatiebloed. Als je tijdens je periode intensief sport is het dus verstandig om ijzerrijke voeding zoals groente, rood vlees en volkoren brood te eten. Drink hier geen melk bij, dit remt de opname van ijzer in je bloed! Goede voeding geeft trouwens niet alleen energie, het zorgt er ook voor dat jouw lichaam na het sporten weer goed herstelt.

Speciale loopschoenen voor tijdens je cyclus

Tijdens je cyclus schommelt het oestrogeenniveau, afhankelijk van de de fase waarin je je bevindt. Tijdens je menstruatie wordt je voetboog hoger en tijdens je ovulatie zakt je voetboog. Wist je dat er een speciale sportschoen bestaat die rekening met jouw cyclus houdt? Het sportmerk Asics heeft een speciale loopschoen ontwikkelt om vrouwenvoeten de hele maand van de nodige steun te voorzien: de Gel-Kayano. In deze schoen zit een laag schuim, een laag lucht en een laag plastic. De schuimlaag wordt samengedrukt wanneer jouw voetboog gezakt is en komt omhoog naarmate jouw menstruatie dichterbij komt. Tip: vraag wanneer je sportschoenen koopt altijd om een persoonlijk advies, want elk lichaam is anders!

Wist je dat sporten ook kan helpen tegen PMS en menstruatieklachten?

0

Je reactie toevoegen

Misschien iets voor jou: