Tips om fit te worden

Tips om fit te worden

De voordelen van sporten gaan veel verder dan alleen een fit lichaam. Lekker in het Leven heeft 6 tips om sport makkelijker in je weekschema in te bouwen.


Sporten geeft een boost aan je zelfvertrouwen, versterkt je immuunsysteem en vermindert spanningen en depressie. Hoewel we weten hoe goed sport voor ons is, blijkt het vaak moeilijk om in onze drukke leven tijd te vinden om te sporten. We hebben daarom een aantal tips voor je waardoor het een stuk gemakkelijker wordt om meer te bewegen en fitter te worden.

6 tips om fitter te worden

  1. Geef je metabolisme een kick-start door wekelijks minstens één inspannende sportsessie in te plannen. Of probeer een intervaltraining te doen - waar je korte maar hevige oefeningen doet gevolgd door korte pauzes - wissel tijdens je sessie voortdurend af tussen deze rustige en intensieve oefeningen.
  2. Ga wandelen tijdens je lunchpauze. Probeer minstens drie verschillende routes uit en wissel ze af. Of maak een traploop-route. Zo kan je gemakkelijk meer bewegen zonder er moeite voor te doen. Onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen die zittend werken en vier dagen per week elke dag een half uur wandelen, bijna hetzelfde verlaagde risico hebben op een hartaanval als vrouwen die hun hele leven nauwgezet hebben gesport.
  3. Neem een personal trainer. Het is moeilijk om fitter te worden als je week in, week uit, jaar in, jaar uit hetzelfde doet. Probeer eens iets nieuws met de hulp van een professionele, personal trainer.
  4. Ga naar buiten. Je verbrandt meer calorieën als je buiten sport omdat je lichaam dan harder moet werken om warm te blijven.
  5. Work-out terwijl je winkelt. Shoppen kan een goede cardio en weerstandstraining zijn. Wandel stevig door van winkel naar winkel en draag je tassen in plaats van een karretje te gebruiken. Doe een squat als je moet bukken voor producten die laag staan en til je benen één voor één op terwijl je in de rij voor de kassa staat te wachten.
  6. Snel fitter worden: work-outs op het werk:
Registration

Word lid van Lekker in het Leven en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid
  • Span 10 keer je bilspieren aan terwijl je op je stoel zit, probeer 10 sessies te doen.
  • Doe een set push-ups met je armen op je bureau.
  • Je benen optillen is goed voor je buikspieren: terwijl je op je stoel zit, houd je je benen uitgestrekt en beweeg ze omhoog en omlaag.
  • Neem de trap in plaats van de lift. Stap de treden vlotjes op met een loopje en herhaal.
  • Ga op een andere verdieping naar de WC en neem de trap.

Na het lezen van deze tips heb je geen excuus meer voor fysieke activiteit. Om het nog aantrekkelijker voor jezelf te maken trakteer je jezelf na het sporten op een lekkere warme douche en kan je met frisgewassen haren ontspannen op de bank.

Hoe zorg jij er voor dat je aan je dagelijkse beweging komt? Vertel het ons hieronder!

Bevestig je persoonlijke gegevens

Vul de gevraagde gegevens hieronder in om je aanvraag af te ronden

Mariannah

Mariannah

gemeld

Alles binnen een afstand van 20 kilometer doe ik op de fiets. En nee...dat is geen elektrische fiets, maar een eenvoudige stadsfiets met grote mand zodat ik boodschappen kan meenemen.

  • melden
Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Lekker in het Leven