Oefeningen om je heupen te trainen

Oefeningen om je heupen te trainen

Wil jij graag slanke heupen, maar weet je niet hoe je dit voor elkaar krijgt? Ontdek deze gids met de beste heup oefeningen voor slanke heupen.


Welke vrouw wil nou geen slanke heupen hebben? Met deze heup oefeningen is dat mogelijk en kun je in no time slanke heupen trainen! Naast slanke heupen, willen we natuurlijk dat de rest van ons lichaam er ook zo aantrekkelijk mogelijk uitziet. De heup oefeningen kan je daarom gemakkelijk met de andere kuit- en biloefeningen combineren. Ben je er klaar voor? Volg deze gids met heup oefeningen zorgvuldig op en ga voor slanke en gespierde heupen zonder al te veel te hoeven forceren!

Heup oefeningen

Het trainen van de heupen hoeft helemaal niet moeilijk te zijn, je kunt het zonder materiele benodigdheden gewoon lekker in je vertrouwde omgeving thuis doen. Dit betekend dus dat je niet speciaal naar de sportschool hoeft om je heupen te trainen . Je kunt de heup oefeningen op je eigen tempo thuis uitvoeren zonder dat je wordt aangestaard door andere mensen. Tijdens deze oefeningen gebruik je met name je eigen lichaamsgewicht om je heupen te trainen . Deze heup oefeningen zijn een gezonde en efficiënte manier van trainen, waarbij het risico op blessures minimaal blijven.

  • Het opliften van de bekken: Voor deze oefening kun je het best op je rug liggen. Til je benen op in een hoek van 90 graden, zoals je gewend bent bij sit-up oefeningen. Breng hierbij naar keus je linker of rechter been omhoog en til je been op dezelfde hoogte als de dij van je andere been. Leg hierbij je armen voor het creëren van meer stabiliteit naast je lichaam om de grond. Til vervolgens je bekken omhoog zodat het in dezelfde lijn komt te staan als je gestrekte been. Let er bij deze oefening op dat je niet te veel je armen gebruikt voor het trainen van de heupen! Herhaal deze oefening 15 keer achter elkaar voor elk been apart.
  • De bekken zijwaarts opliften: Deze heup oefening is vrij eenvoudig en erg efficiënt voor het trainen van smalle heupen. Ga voor het uitvoeren van deze heup oefening op je zij liggen en steun met je gebogen arm op de grond, om je bovenlijf recht en in evenwicht te houden. Lift je bekken vervolgens op zodat je lichaam in één lijn komt te staan en houdt dit twee seconden lang vol. Herhaal deze oefening 15 keer achter elkaar en vergeet niet om dit ook voor je andere been te doen!
  • De benen zijwaarts opliften: Ga voor deze oefening recht opstaan en leg je handen op je heupen. Lift je rechterbeen 10 keer naar de zijkant en herhaal dit ook voor je linkerbeen. Deze oefening is eenvoudig uit te voeren en erg efficiënt voor je heupen te trainen en strakke billen te creëren.
  • De benen in een lage houding opliften: Voor deze heup oefening is het van belang om in een startpositie op handen en voeten te beginnen. Let hierbij op dat je benen en handen ongeveer even ver uit elkaar staan (35 cm). De rest van de heup oefening is eenvoudig: Til één van je benen zijdelings omhoog naar achteren. Ik hoor je al denken, ja precies de houding van een hond wanneer hij een plasje pleegt. Niet een heel erg glamourvolle houding, maar wel extreem efficiënt voor het trainen van je heup spieren.
Registration

Word lid van Lekker in het Leven en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

Efficiënt de heupen trainen

  • De benen zijwaarts opliften voor gevorderden: Wanneer we denken dat we de andere oefeningen onder de knie hebben, kunnen we een stapje verder gaan met deze heup oefening . Deze oefening is een goede afsluiter voor het trainen van slanke heupen. Voor het uitvoeren van deze oefening heb je een klein gewicht nodig. Een halter is handig, maar een gevulde waterfles is ook voldoende. Plaats het gewicht in een staande houding in je knieholte en span je spieren aan om het op de plaats te houden. Het uitvoeren van deze oefening zal meer energie van je vergen totdat je hem goed onder de knie hebt. Til vervolgens je been zijwaarts naar omhoog en herhaal dit 10 keer voor elk been. Om het jezelf makkelijker te maken kun je tijdens deze heup oefening tegen de muur steunen om in evenwicht te blijven.

Zo, je bent weer klaar voor vandaag! Deze heup oefeningen kun je zo vaak als je wilt zelf door de weeks doen voor het trainen van slanke heupen. Wees niet bang om je sportkleren wat vaker te wassen na gebruik, met een efficiënt wasmiddel zullen je sportkleren snel weer fris en fruitig ruiken.

En, welke heup oefeningen heb jij gedaan? Wat vond je ervan?

Bevestig je persoonlijke gegevens

Vul de gevraagde gegevens hieronder in om je aanvraag af te ronden

blondine

gemeld

Leuke heup oefeningen maar ik doe altijd een oefening die we op de sportschool doen elke week. Dan is het net alsof je boven een gat hangt.

  • melden
Vrouwen onder elkaar, praat mee!