Met pilates ben je zo weer in vorm!

Met pilates ben je zo weer in vorm!

Weg met dat zware gevoel en die extra kilootjes! De sleutel tot succes is deze serie snelle maar effectieve pilatesoefeningen.


Het overkomt ons allemaal. Na een drukke periode met gezellige afspraken en veel etentjes, zitten onze kleren een beetje strakker en ritst die broek toch wat moeilijker dicht. Hier bij Lekker in het Leven kennen we het gevoel maar al te goed en we delen dan ook graag onze beste tips om weer wat kilo’s kwijt te raken.

Pilates: een eeuwenoude techniek
Met een groeiend aantal fans combineert deze techniek mentale concentratie met lichamelijke training om zo de balans tussen lichaam en geest te vinden.

Pilates is een eeuwenoude adem-, ontspannings- en stretchtechniek, met oefeningen die zijn opgebouwd uit gecontroleerde bewegingen en gecoördineerde ademhaling. Pilates brengt je snel in vorm en geeft je een flexibel, afgetraind lichaam. Als je dacht dat dit saaie sportschooloefeningen zijn, heb je het mis! Dit is een snelle, effectieve manier van trainen.


Probeer deze oefeningen thuis!

Een pilates-workout begint langzaam maar bevat geen rustmomenten. Je kan je aansluiten bij een sportschool of deze oefeningen thuis doen. Met slechts enkele minuten per dag merk je al snel verbetering in je ademhaling, je postuur en voel je je lichter. Probeer het maar!

1. Voor je benen. Ga op je rug liggen, op een matje als je die hebt. Houd je armen recht langs je zij en adem in. Til één been op zodat het een hoek van 90 graden maakt met je lichaam terwijl je uitademt. Laat je been langzaam weer zakken terwijl je inademt. Herhaal vijf keer per been; rust een minuutje en herhaal de serie.

Registration

Word lid van Lekker in het Leven en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

2. Voor je billen. Ga op je rug liggen en leg je armen langs je zij. Buig je benen in een hoek van 45 graden. Adem in. Til je bilspieren op terwijl je uitademt. Til één been op en kruis het over de ander, terwijl je in deze positie – met je billen omhoog getrokken - blijft. Zet je been terug neer en herhaal de oefening met je andere been. Net zoals bij de vorige oefening doe je twee sets van vijf herhalingen per been met een minuutje rust tussen de sets in.

3. Voor je buik. Ga op je rug op de grond liggen met je handen achter je nek en je benen verticaal gestrekt. Je voeten wijzen ook omhoog. Trek je navel naar binnen en wat omhoog. Houd je rug plat op de vloer zodat er geen ruimte is tussen de mat en je ruggengraat. Adem in terwijl je deze positie aanhoudt. Adem uit en laat je benen zakken tot een hoek van 45 graden terwijl je je hoofd lichtjes van de vloer tilt. Je rug blijft plat op de vloer liggen. Adem in terwijl je je benen weer richting plafond tilt. Herhaal acht keer; rust een minuutje en herhaal de set een tweede keer.

4. Voor je armen. Ga op je buik op de mat liggen. Strek je armen uit en maak je hele lichaam zo lang mogelijk. Adem in. Trek je handen ietsje dichter bij je lichaam zodat je jezelf op kunt duwen terwijl je uitademt. Blijf naar voren kijken tijdens de oefening en rek tot je de spanning in je buikspieren voelt. Herhaal vijf keer en rust uit.

Nog een paar tips om het makkelijker vol te houden. We zijn altijd enthousiast zodra we aan iets nieuws beginnen, houd dat enthousiasme vast met deze tips:

  • Neem de tijd om de oefeningen rustig te doen. Je hebt niet meer dan 30-40 minuten per dag nodig
  • Let wel dat je ontspannen bent als je ze gaat doen; stress gaat je echt niet ten goede komen! Gebruik muziek als dat je helpt ontspannen.
  • Probeer je oefeningen altijd op dezelfde dagen en tijden te doen. Schrijf je resultaten op een kalender op de koelkast of op een ander zichtbaar plekje. Je kunt zelfs een reminder op je smartphone zetten! Zo vergeet je het niet en wordt het makkelijk om je oefeningen trouw blijven doen.
  • Stel groepsessies voor aan je vriendinnen. Thuis of in de sportschool, als je met vrienden afspreekt zal je veel minder snel afzeggen en kan je altijd gezellig bijkletsen, shoppen of een koffietje doen na het sporten!
  • Vergeet niet te hydrateren! Water is niet alleen essentieel als je wilt afvallen en sport, maar helpt ook een hongergevoel te voorkomen.

 

 

Bevestig je persoonlijke gegevens

Vul de gevraagde gegevens hieronder in om je aanvraag af te ronden

Jan2205

Jan2205

gemeld

Ik doe nu een 3 maanden aan pilatus, Krijg 1 keer in de week les, heerlijk. Pilatus is een prima aanvulling bij het hardlopen.(wat ik aardig fanatiek doe) Let wel op je ademhaling! Tip kijk op youtube , er staan geweldige lessen op en dat ook nog gratis.

  • melden

blondine

gemeld

Leuk deze tips, heb al een goede mat en ga ze echt doen en het lijkt me nog leuk ook. Zit al op de sportschool voor 55 en ouder en daar doen we ook hele goede oefeningen. Wil voor de zomer toch wel wat kwijt.

  • melden
janisje

janisje

gemeld

Leuk zit nu ook bij Pilates en heb al drie lessen gehad, goed voor je lichaam en geest. maar is ook goed voor de stress. dus dames doe de oefeningen maar hoor. succes verzekerd!!

  • melden
Jooltje

Jooltje

gemeld

Sinds een jaar doe ik aan fysio pilates, dit wordt (per les) gegeven aan een klein groepje mensen, die eigenlijk allemaal een mankement hebben! Zo ik ook! Sinds ik pilates doe...zijn mijn klachten minder, en is mijn lichaam ook strakker in haar velletje. Ik zeg...ga zo door!

  • melden

Sinds kort ben ik gestart met Yoga.Omg wat is dat heerlijk;er gaat een wereld voor mij open.De dinsdag avond is mijn avond:geen kind dat mama roept en geen man die vraagt hoe laat wij gaan eten,maar gewoon ZEN.Pilates staat ook op mijn lijst...Top!!

  • melden
Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Lekker in het Leven
Met Swiffer géén stof dat meer ronddwarreld!

Met Swiffer géén stof dat meer ronddwarreld!

"

Sinds ik Swiffer heb getest, wil ik niets anders meer. Ik gebruikte een zachte doek voor de meubels en de vloer, maar kon de volgende dag weer opnieuw beginnen en dat is met Swiffer niet, want er is geen ronddwarrelend stof meer!

"

Door Ambassadeur
mirjamnl1112279

Door Swiffer is er meer tijd voor leuke dingen!

Door Swiffer is er meer tijd voor leuke dingen!

"

Inmiddels is iedereen druk in de weer met Swiffer en zijn ze allemaal erg enthousiast! Wat een stof verzamelen we toch elke dag weer. Gelukkig met de Swiffer stofvangers is alles zo weer stofvrij. Echt TOP zo houden we tijd over voor de leuke dingen!

"

Door Ambassadeur
Netske