Hou je benen in vorm, zelfs als je niet naar buiten kunt!

Hou je benen in vorm, zelfs als je niet naar buiten kunt!

Mooie benen hebben beweging nodig. Meer bewegen werkt namelijk écht om je beenspieren letterlijk en figuurlijk in vorm te houden. En weet je dat je daarvoor zelfs je huis of kantoor niet uit moet?


Je weet het natuurlijk ook: meer bewegen werkt écht om je benen en beenspieren letterlijk en figuurlijk in vorm te houden. Maar misschien komt een wekelijks bezoekje aan het fitness center er niet van? Of kijk je er tegenop om te voet of op de fiets de herfstbuien te trotseren? Een beetje inventiviteit doet wonderen. En je hoeft er zelfs je huis of kantoor niet uit voor!

Je spieren oefenen, de hele dag door
Heel wat oefeningen voor je benen kan je gewoon overdag doen, tussen je normale bezigheden door. Je gevoel voor evenwicht en coördinatie kan je goed trainen door regelmatig op één been te gaan staan. Doe deze bewegingdrie keer per dag, gedurende dertig seconden per been. Dat kan makkelijk wanneer je op de trein of bus staat te wachten, tijdens het afwassen het strijken of een van de andere momenten dat je anders ‘stil’ staat. Je kunt de oefeningen ook moeilijker maken door intussen met het andere been te zwaaien, een balletje of koffielepel op te gooien en op te vangen, enz.

Fitness op kantoor
Ook op kantoor, aan de keukentafel of zelfs op het toilet kan je aan je conditie werken door lichtjes door je benen te buigen tot de hoek in de knie ongeveer recht is. Een paar keer per dag enkele reeksen van 10 buigingen met tussenin een halve minuut rust, zullen de conditie van je benen echt verbeteren en in vorm helpen brengen. En nog een beenspierversterker: schommelen door je voeten van hiel naar tip te bewegen, door je tenen zo hoog mogelijk op te trekken en te schommelen op je hiel. Dat doe je haast ongemerkt, bijvoorbeeld wanneer je aanschuift aan de kassa. Je ziet, je benen sterker maken, kan overal!

Registration

Word lid van Lekker in het Leven en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

Billentraining!
Terwijl je in de auto zit of staat te wachten aan de kassa kan je je billen trainen. Trek je bilspieren met korte tussenpozen in gedurende vijftien seconden. Span op wanneer je inademt en laat los wanneer je uitademt. Het verstevigt niet alleen je billen, het vermindert ook de stress.

Dansen in de auto…
Als je toch in de file staat, kan je die verloren tijd makkelijk gebruiken om je buikspieren oefenen. Concentreer je op je ribbenkast, doe alsof je een exotische danseres bent en draai cirkels met je middenrif. Dat is niet alleen goed voor je taille en buikspieren, ook je onderrug wordt sterker van deze beweging.

Bevestig je persoonlijke gegevens

Vul de gevraagde gegevens hieronder in om je aanvraag af te ronden

Amina

Amina

gemeld

Leuke tips! Ga ze zeker uitproberen

  • melden
Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Lekker in het Leven