Olympische Spelen

Krijg je inspiratie van de Olympische Spelen? Hoe breng je je eigen fitnessprogramma in een hogere versnelling?

Als het kijken naar de Olympische Zomerspelen van Rio 2016 je de nodige motivatie geven om zelf een tikkeltje meer aan sport te gaan doen, zul je opgetogen zijn over deze makkelijk toe te passen tips voor een stimulerend fitnessprogramma.


We weten allemaal welke mentale en fysieke voordelen het oplevert geregeld aan sport te doen, maar het is o zo makkelijk om een excuus te verzinnen, vooral als je eigen programma een beetje in het slop is geraakt.

Wij hebben zes makkelijke tips voor je om jezelf een beetje wakker te schudden en opnieuw te motiveren.

Doe een sport waar je plezier aan beleeft

Klinkt vanzelfsprekend, of niet? Maar je zou ervan schrikken als je wist hoeveel mensen naar een lege muur staren terwijl ze lopen te zwoegen op de loopband, of die steeds maar dezelfde niveau overdoen ook al vinden ze die les niet eens zo prettig om te doen.

Er zijn zowat eindeloos veel manieren om fit te blijven, van Zumba tot Oosterse vechtkunsten en sportklimmen, dus waarom zou je niet eens iets nieuws proberen tot je iets gevonden hebt dat echt naar je zin is?


Voeg er gezelligheid aan toe

Sport met een vriend of je wederhelft, dan zul je sneller geneigd zijn om jezelf van de bank te hijsen omdat je de ander niet teleur wilt stellen. Bovendien is jullie sportuurtje samen een goede gelegenheid om eens bij te praten (je zult immers niet de hele tijd buiten adem zijn!).

Vergeet niet dat sporten iets voor het hele gezin kan zijn. Laat de kids meedoen, dan wordt het vast even geinig als sportief.

Zorg voor beweging ook wanneer je geen tijd hebt

Hoe vaak heb je niet je sportroutine in het slop laten lopen omdat je het te druk hebt? Maar iedereen kan tussendoor wat sport inlassen ook al is er geen tijd om naar de gymzaal te fietsen. Van fietsen gesproken: de auto kun je makkelijk voor een dagje eens laten staan om naar je bestemming te lopen of te fietsen, toch? Je kunt ook de trap nemen in plaats van de lift en een paar push-ups en spieroefeningen voor de televisie doen.

Registration

Word lid van Lekker in het Leven en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

Het gaat erom dat je korte momenten lichaamsbeweging inlast telkens wanneer dat kan.

Maak er een spel van

Je hoeft maar te kijken naar rondrennende kinderen om te beseffen dat zodra je het leuk hebt, je je niet eens realiseert hoe goed het doet!

Hield je van volleybal op de middelbare school? Waarom zou je niet een lokaal team gaan zoeken? Heb je altijd al tennis willen spelen? Boek dan eindelijk die eerste lessen!

Zet muziek op

Met een goede playlist is je oefenprogramma zoveel prettiger, het inspireert je om nog een kilometer verder te lopen of nog een reeks van 10 oefeningen uit te voeren. Breng afwisseling in de nummers op je playlist, terwijl er altijd plaats in voor een paar lievelingsliedjes.

Gun jezelf een beloning

Voor jezelf doelen bepalen in je fitnessprogramma en jezelf belonen wanneer je het doel glansrijk bereikt is een geweldige manier om gemotiveerd te blijven (en nee, we hebben het hier niet over een grote reep chocolade!).

Wat vind je van het idee jezelf te trakteren op, zeg maar, een nieuwe sportoutfit? Of een uurtje ‘tijd voor jezelf’ om te relaxen?

En jij, wat doe jij om je fitnessprogramma leuk te houden? Laat het ons weten in de commentaarsectie hieronder.

Bevestig je persoonlijke gegevens

Vul de gevraagde gegevens hieronder in om je aanvraag af te ronden

Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Lekker in het Leven
Met Swiffer géén stof dat meer ronddwarreld!

Met Swiffer géén stof dat meer ronddwarreld!

"

Sinds ik Swiffer heb getest, wil ik niets anders meer. Ik gebruikte een zachte doek voor de meubels en de vloer, maar kon de volgende dag weer opnieuw beginnen en dat is met Swiffer niet, want er is geen ronddwarrelend stof meer!

"

Door Ambassadeur
mirjamnl1112279