Beauty tips: cellulitisvrij de zomer in!

Beauty Tips: cellulitisvrij de zomer in!

Cellulitis is ongewenst vet en vooral het resultaat van wat we eten. Ons lichaam – het ene al wat meer dan het andere – is erg vatbaar voor cellulitis. Lekker in het Leven geeft je wat gezonde tips om cellulitis te voorkomen en bestrijden.


Als je de vijand begrijpt, kan je hem verslaan. Het gevecht tegen cellulitis stopt nooit, dus eender wanneer is een goed moment om te beginnen. Wat dacht je van nu onmiddellijk?

Leeftijd, hormonen, genen, slecht eten en een gebrek aan beweging dragen allemaal bij aan cellulitis. Cellulitis is een opeenstapeling van vet dat tegen het bindweefsel van de huid drukt, waardoor het er zo bobbelig uitziet.

Je kan niets doen tegen leeftijd of je genen, maar met een gezond dieet en voldoende beweging begin je al snel goed voor je lichaam te zorgen. Op deze manier kan je cellulitis voorkomen en zelfs verminderen als je het al hebt.

Dieet
Kook thuis en eet zo gezond mogelijk. Ons systeem is niet ontworpen voor bewerkte voedingsmiddelen en kant-en-klare maaltijden, snoep en andere troep worden dan ook niet goed door ons lichaam verwerkt waardoor cellulitis de kans krijgt. Kies eerder voor:

Registration

Word lid van Lekker in het Leven en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid
  • Asperges: versterken de aderen en haarvaten en helpen je bloeddruk onder controle te houden.
  • Broccoli: helpt om verharding van collageen tegen te gaan wat veroorzaakt wordt door teveel suiker.
  • Bananen en citrusvruchten: versterkt de aderen en ondersteunt een betere doorbloeding.
  • Vette vis: zalm, sardientjes, tonijn en forel hebben allen een laag vetgehalte en zijn rijk aan proteïnen en mineralen, terwijl ze ook nog eens je lichaam van essentiële vetzuren voorzien. Ananas: ontstekingsremmer die vochtretentie tegengaat en beschadigde collageenvezels helpt genezen.
  • Peren: ontgiften en ondersteunen het lymfatische systeem. Ze zijn ook een goede bron van vezels en kalium.

Beweging
Door te bewegen versterk je de bindweefsels en verbeter je je huid, terwijl je ook nog eens je circulatie op gang brengt en gifstoffen elimineert. Het advies is wel om regelmatig te bewegen. Idealiter sporten we drie tot vier keer per week, bewegen we minimaal een uur per dag en als het eventjes lukt, complimenteren we dit met nog een wandeling van 30 tot 60 minuten.

Conditietraining zoals fietsen, joggen, aerobics en steps verbranden overtollig vet en verminderen daarmee cellulitis. Nogmaals, je moet wel regelmatig bewegen om effect te zien en het ideaal is 4 keer per week!

Fitnessapparatuur of gewichten gebruiken is ook belangrijk omdat je zo je spieren versterkt, waardoor cellulitis vermindert. Wat dacht je van 2 uurtjes per week?

Massage
Een goede massage kan het weefsel verzachten en gladder maken omdat het de circulatie bevordert en lymfen helpt draineren zodat opeenstapelingen van vetten afgebroken worden. Een crème met cafeïne zal een zichtbaar verschil maken aangezien dit ingrediënt cellulitis bestrijdt.

Bevestig je persoonlijke gegevens

Vul de gevraagde gegevens hieronder in om je aanvraag af te ronden

Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Lekker in het Leven