Hoera!

hooray

Je bestelling is geplaatst. We hebben je een e-mail gestuurd.

Dichtbij

Mijn mandje

Uw monsters

Kies een monster om te bestellen

cashback

Bekijk de beschikbare aanbiedingen op maat voor u!

Selecteer uw verzendadres

Yoga voor meer rust: de Neerwaartse Hond

DesktopImage
0
2018 is het Jaar van de Hond. Wist je dat er een yogahouding Neerwaartse Hond bestaat? Ideaal voor meer rust en balans in dit nieuwe jaar.

Is meer yoga één van je goede voornemens? Super, dan heeft Lekker in het Leven een heel ontspannende oefening voor jou klaarstaan. En toeval of niet, maar deze oefening past perfect in het Jaar van de Hond. Want volgens de Chinese astrologie staat 2018 helemaal in het teken van dit dier. Maak kennis met de oefening ‘Adho Mukha Svanasana' oftewel de ‘Neerwaartse Hondhouding'. De naam van deze populaire oefening is niet toevallig: je eindigt deze yoga-oefening namelijk op handen en voeten.


Yoga is goed voor de rust en balans in je hoofd. Daarnaast is het ook goed voor je lichaam. Omdat je deze positie omgekeerd doet, verloopt de doorbloeding anders. De zwaartekracht zorgt voor meer bloed in je bovenlichaam. Daardoor krijgen de organen meer bloed. Daarnaast komt er ook meer ruimte in de wervelkolom. Hierdoor gaat je wervel zich meer en dieper ontspannen. Het zenuwstelsel krijgt meer rust en je zult je over je hele lichaam ontspannener voelen.

Ook voor je spieren is deze oefening helemaal top. Omdat je in een omgekeerde houding staat, moeten je armen, benen en buik harder werken. De buikspieren spannen zich aan, waardoor je in de omgekeerde V-vorm kunt blijven staan. De bilspieren worden getraind en je armen (die je gewicht dragen) krijgen ook extra kracht. Deze oefening heeft ook een positief effect op slapeloosheid, lage rugpijn en menstruatieklachten.


Klaar om de Neerwaartse Hond eens te proberen? Haal je yogamatje uit de kast, trek gemakkelijke kleren aan en ga maar op je mat zitten. Wij vertellen je hoe de oefening werkt voor meer rust en ontspanning.


1. Ga op handen en knieën op je matje zitten. De handen op schouderhoogte.

2. Spreid je vingers en laat je lichaamsgewicht op je handen rusten.

3. Strek je armen en benen waardoor je zitvlak naar boven komt. Strek je uit van je kruin tot je stuitje.

4. Duw je stuitje wat hoger en zorg dat je in een omgekeerde V-vorm staat.

5. Hou je rug, nek en armen in een rechte lijn. Strek je uit en duw je hielen in de grond.

6. Buig je knieën lichtjes als strekken te pijnlijk is.

7. Breng je hoofd naar achteren. Je oren staan parallel aan je armen.

8. Blijf rustig doorademen.


Zo, weer een oefening erbij voor je yoga-routine. Elke dag 5 minuten en je voelt je meer in balans. Welke yoga-oefeningen doe jij graag?

0

Je reactie toevoegen

Misschien iets voor jou: