Hoera!

hooray

Je bestelling is geplaatst. We hebben je een e-mail gestuurd.

Dichtbij

Mijn mandje

Uw monsters

Kies een monster om te bestellen

cashback

Bekijk de beschikbare aanbiedingen op maat voor u!

Selecteer uw verzendadres

Swiffer houdt je in vorm

Swiffer houdt je in vorm

0
Het is nooit te laat om te beginnen met sporten. Geen sportspullen in huis? Geen probleem: met deze Swiffer-oefeningen ben je zo in vorm!

De voordelen van thuis sporten

Sporten in eigen huis? Dat scheelt sowieso al een tripje naar de fitness! En dat is niet het enige voordeel:

  • Jij kiest zelf wanneer je sport. Na de lunch? Als pauze tussen twee vergaderingen? De keuze is aan jou!
  • Je blijft actief en houdt je lichaam in vorm. Plus: je kunt je hoofd makkelijker leegmaken!
  • Je hoeft je huis niet meer uit om aan sport te doen. Dat verlaagt de drempel en is een heel stuk minder intimiderend.

Natuurlijk merk je het verschil pas als je regelmatig blijft sporten. Niet opgeven dus. Let's go!

Eenvoudige oefeningen voor thuis:

Zweren bij Swiffer squats!

  • De oefening: hou je Swiffer bij de hand en steun erop om je evenwicht te bewaren. Zet je voeten iets uit elkaar - op schouderbreedte -, hou je rug recht en plooi lichtjes je knieën. Laat nu je heupen zakken alsof je op een stoel gaat zitten. Hoeveel kun jij er achter elkaar?
  • De voordelen: je versterkt je onderlichaam en hou je botten en gewrichten in prima conditie.

Lang leve lunges! Kweek bunkerharde been- én bilspieren

  • De oefening: zet een stap naar voren met je linkerbeen en maak met je knie een hoek van 90°. Je rechterknie gaat ook naar beneden, maar raakt de grond nét niet. Hou je rug recht en steun zoveel mogelijk op je linkervoet. Hou deze positie enkele seconden vast en kom voorzichtig weer omhoog. Herhaal enkele malen. Wissel nu van kant en buig je rechterbeen in een hoek van 90°. Vind je het lastig om je evenwicht te bewaren? Geen probleem! Je Swiffer steunt je. Pak ‘m in dezelfde hand als de voet die op dat moment naar achteren staat.
  • De voordelen: Lunges zijn perfect om je dijen en billen te trainen en te versterken. Neem deze oefening dus zeker op in je routine!

Iedereen gaat plat voor ‘planken’! Verbeter je buikspieren

  • De oefening: ga plat op je buik liggen. Steun op je onderarmen en duw met je tenen om als een ‘plank’ omhoog te komen. Zorg wel dat je ellebogen goed onder je schouders staan. Leg je Swiffer naast je om te kijken of je echt wel kaarsrecht ligt. En nu 20 seconden volhouden!
  • De voordelen: deze oefening versterkt je hele lichaam en is erg goed voor je buikspieren. Belangrijk is dat je tijdens de oefening niet door je rug buigt en dat je je buikspieren gespannen houdt.

Heel Nederland een rechte rug!

  • De oefening: ga op je buik liggen, hou je armen voor je uit en je benen gestrekt. Probeer nu je armen en benen tegelijkertijd een beetje op te tillen. Zo train je de spieren in je onderrug. Probeer je evenwicht te houden met behulp van je handen.
  • De voordelen: met onze zittende levensstijl zijn sterke spieren in je onderrug belangrijk. Zo vermijd je rugblessures.

En tenslotte: steeds stretchen!

  • De oefening: het is belangrijk om voor én na elke sportsessie even te stretchen. Je Swiffer kan je hierbij op verschillende manieren helpen. Hou ‘m bijvoorbeeld ter hoogte van je kuiten met beide handen vast en strek je armspieren uit. Wat doet dat deugd!
  • De voordelen: door te stretchen na een sportsessie vermijd je blessures. Een laatste belangrijke stap in je routine!

Zo, nu heb je echt geen smoesjes meer. Breng deze oefeningen dus maar snel in de praktijk en voel het verschil al na enkele dagen!

En jij, welke oefeningen doe jij thuis?

0

Je reactie toevoegen

Beheer Cookies