Hoera!

hooray

Je bestelling is geplaatst. We hebben je een e-mail gestuurd.

Dichtbij

Mijn mandje

Uw monsters

Kies een monster om te bestellen

cashback

Bekijk de beschikbare aanbiedingen op maat voor u!

Selecteer uw verzendadres

De 10 voordelen van snelwandelen

De 10 voordelen van snelwandelen

0
Onderzoek heeft bewezen dat snelwandelen goed is voor lichaam en geest! Ontdek snel de 10 voordelen van snelwandelen.

Je hoeft niet urenlang in de gymzaal te zweten om de voordelen van lichaamsbeweging op je organisme en je geest vast te stellen. Regelmatig snelwandelen zou al volstaan om goed fit te blijven! Deze 10 studies onthullen de positieve invloed van snelwandelen.

1. Efficiënte bestrijding van de negatieve gevolgen van langdurig zitten

Uit onderzoek dat door de universiteit van Indiana werd gepubliceerd blijkt dat drie sessies snelwandelen van telkens vijf minuten efficiënt is tegen de nefaste gevolgen op bloedvaten en benen van langdurig zitten. Als je een kantoorbaan hebt, klinkt dit nieuws je vast als muziek in de oren!

2. Verhoogde concentratie

Wetenschappers uit de universiteit van East Anglia in Engeland analyseerden gegevens van meer dan 18.000 Britse werknemers om vast te stellen dat de mensen die lopend of op de fiets naar hun werk kwamen zich makkelijker op hun werk kunnen concentreren. Als de afstand het toelaat, laat dan vooral de autosleutels thuis liggen! Denk er gewoon aan een beetje Lenor Unstoppables Active geurbooster aan je gebruikelijke wasmiddel toe te voegen: zo blijft er altijd een fris geurtje in je kleren hangen wanneer je aankomt op kantoor.

3. Minder risico op diabetes

Snelwandelen is ook goed om op natuurlijke wijze het risico op diabetes van het type 2 te verminderen. Een studie uitgevoerd door onderzoekers uit Harvard toont aan dat dit soort gematigd intense lichaamsbeweging de insulinegevoeligheid bevordert en dus de ziekte voorkomt. Bovendien doe je (haast) ongemerkt aan sport!

4. Net zo goed als hardlopen

Wetenschappers hebben vergelijkende studies uitgevoerd op liefhebbers van snelwandelen en hardlopen en gemerkt dat hardlopen het risico op hoge bloeddruk met 4,2% vermindert, het risico op een te hoog cholesterolgehalte met 4,3% en het risico op een hart- en vaatziekte met 4,5%. Voor snelwandelaars is dat respectievelijk 7,2%, 7% en 9,3%! De voordelen voor snelwandelaars zijn dus vergelijkbaar (en zelfs hoger) dan die van hardlopers.

5. Veroudering tegengaan

Volgens een rapport gepubliceerd in de Journal of the American Medical Association, zijn ouderen van de leeftijd van 70 tot 80 jaar die geregeld wandelen, lopen en aan lichaamsbeweging doen minder vatbaar voor invaliditeit dan degenen die klassieke gymlessen volgen.

6. Meer werkvreugde en hogere productiviteit

Een studie heeft aangetoond dat stevig doorstappen motiverend werkt voor mensen die kantoorwerk doen. Meer dan de helft van de mensen die een podometer kregen deden meer dan 10.000 stappen per dag. Ze verklaarden dat ze meer plezier in hun werk hadden en dat ze elke dag meer inspanningen deden.

7. Borstkanker bestrijden

Onderzoeken hebben aangetoond dat vrouwen die ongeveer een uur per week lopen, met een snelheid van gemiddeld 2 tot 3 km/u, meer kans hebben om te genezen van borstkanker. Sterker nog, hoe vaker ze snelwandelen beoefenen (meerdere keren per week, aan dezelfde snelheid) hoe hoger kun kans op genezing.

8. Het geheugen verbeteren

Een studie op meer dan 1700 volwassenen van meer dan 65 jaar heeft bewezen het risico op dementie 40% lager ligt bij regelmatige lopers dan bij mensen die geen enkele fysieke activiteit beoefenen.

9. Creativiteit stimuleren

Wil je je verbeeldingskracht stimuleren? Stel dan vertrouwen in de onderzoekers van de universiteit van Stanford: studenten die te voet gaan leggen meer creativiteit aan de dag bij de proeven die gebruikt worden om creatief denken te meten.

10. Minder risico op depressie

Het laatste voordeel van snelwandelen is niet het minste: door het regelmatig beoefenen ervan zou je lichte tot matige depressies kunnen aanpakken. Dus, waar wacht je nog op om je sneakers aan te trekken?

En jij, doe jij aan snelwandelen?

0

Je reactie toevoegen

Misschien iets voor jou: