Hoera!

hooray

Je bestelling is geplaatst. We hebben je een e-mail gestuurd.

Dichtbij

Mijn mandje

Uw monsters

Kies een monster om te bestellen

cashback

Bekijk de beschikbare aanbiedingen op maat voor u!

Selecteer uw verzendadres

Zo hou je het koel op een warme zomernacht

Zo hou je het koel op een warme zomernacht

0
Vrienden, barbecue en een muziekje: de ideale ingrediënten voor een zalige zomeravond. De warme nachten, daar kijk je minder naar uit
  1. Hoe maak je het fris in je slaapkamer?

Op een warme dag lijkt jouw slaapkamer wel een oventje. Met enkele simpele trucjes maak je het een stuk frisser in de kamer:

  • Sluit overdag de ramen en gordijnen. Doe hetzelfde met je luiken of rolluiken. Let op met donkere gordijnen: die trekken de warmte juist aan.
  • Open ‘s avonds de ramen om frisse lucht de kamer binnen te laten.
  • Plaats een potje met water in je slaapkamer. Slapen doe je namelijk het best in een vochtige ruimte. En het allerbeste? Een vochtig laken voor een open raam
  • Vermijd elektronische apparaten in de kamer.
  • Gebruik een ventilator en plaats het toestel voor een open raam. Zo zal de frisse lucht zich sneller verspreiden in de ruimte. Tip: laat de ventilator niet in je gezicht blazen.
  1. Hoe maak je je klaar voor de nacht?

Goed slapen? Dan moet je ook aandacht hebben voor je lichaam:

  • Eet licht en maximaal 3 uur voor je naar bed gaat. Vermijd rijke maaltijden omdat de vertering de lichaamstemperatuur verhoogt.
  • Drink voldoende. Zet een fles met water op je nachtkastje en vermijd alcohol.
  • Neem een lauwe douche voor je gaat slapen. Als het erg warm weer is, hoef je je niet helemaal af te drogen en kruip je met een (licht) vochtige huid in bed.
  • Wrijf met een ijsblokje over je pols of sprenkel koud water over je onderarm. Dat zorgt meteen voor verfrissing. Andere plekken op je lichaam die voor verfrissing zorgen zijn je hals, ellebogen, lies, enkels en knieholtes.
  • Kies voor lichte lakens uit katoen. Was ze met Lenor voor een langdurige frisheid. Als je een echte frisse prikkeling wil, stop je lakens dan 10 minuten in de diepvriezer.
  • Giet 2 of 3 druppeltjes essentiële olie op je hoofdkussen of pyjama. De geur van mandarijn, zachte sinaasappel, lavendel of kamille doet je helemaal ontspannen. Gebruik essentiële olie altijd met mate én wees voorzichtig. Ben je zwanger? Dan gebruik je dit product beter niet.
  • Doe nog enkele yoga-oefeningen voor je in bed kruipt. Nu ben je 100% zen.
  1. Hoe ga je muggen te lijf?

Is er een mug je slaapkamer binnengeslopen? Dan is … de jacht geopend! Een muggenjacht is geen sinecure. Toch is de beestjes uit je kamer houden makkelijker dan je denkt:

  • Gebruik essentiële olie van geranium of citronella in je woning.
  • Maak een muggenval. Verwarm 200 ml water met 50 g bruine suiker en 1 g biergist. Wanneer alles is gesmolten, neem je het mengsel van het vuur en laat je het afkoelen. Neem een fles en snij ze in twee. Vervolgens zet je het deel met de nek van de fles omgekeerd in de andere helft. Wikkel de val in zwart papier en klaar!
  • Kom niet in de buurt van stilstaand water. Daar zitten vaak héél veel muggen.
  • Probeer te slapen met een gesloten raam. Insecten worden niet aangetrokken door licht maar door warmte.

 

En jij, hoe hou jij het fris in je slaapkamer bij warm weer?

0

Je reactie toevoegen

Misschien iets voor jou: