Slapen als een roos? Lukt in een oogwenk met deze 6 tips!

Welzijn
23/04/2021
Lig jij ’s nachts constant te draaien en te keren in bed? Of houdt je eindeloos gepieker je wakker? Met deze 6 tips slaap je als een roos.

1. Kies ontspannende geuren. Gebruik Lenor Nachtelijke Harmonie wasverzachter voor je beddengoed. Het vleugje lavendel helpt je ontspannen na een stressvolle dag. 2. Zorg voor een goede temperatuur. Zorg dat de temperatuur in je slaapkamer tussen de 16 en 21 graden is. Neem zelf eerst nog een warm bad of een warme douche en je dommelt zo in. 3. Neem een slaapmutsje. Matig je cafeïnegebruik voor het slapengaan. Bewaar die energieboost maar voor morgen. Deze 3 natuurlijke drankjes bevorderen je nachtrust wél. 4. Kies rustgevende activiteiten. Tv kijken voordat je naar bed gaat? Niet zo'n goed idee. Lees liever een boek, mediteer of doe yoga. 5. Neem een snack voor het slapen. Je leest het goed: eet iets lichts voordat je in bed kruipt. Zo vat je sneller de slaap. Maar overdrijf vooral niet: een zware maaltijd heeft het omgekeerde effect. 6. Ga bewust om met licht. Licht heeft veel invloed op je slaap. Zo verstoort blauw licht je nachtrust. Leg je smartphone dus ruim 2 uur voordat je gaat slapen aan de kant. Van dimlicht val je juist beter in slaap.