Ademhalingsoefeningen tegen stress

Ademhalingsoefeningen tegen stress

Met alle stress en druk van het leven vandaag kan het soms moeilijk zijn om tijd voor jezelf te vinden. Maar met deze makkelijke ademhalingsoefeningen voel je je al snel een stuk rustiger.


Ademhalingsoefeningen tegen stress

Niet doen: Als je voortdurend van hot naar her rent is het belangrijk om wat tijd voor jezelf te nemen.

Ademhalingsoefeningen tegen stress

Plan: Het enige dat je nodig hebt voor deze ontspannende ademhalingsoefeningen is een yoga mat, een handdoek en een ontspannend muziekje.

Ademhalingsoefeningen tegen stress

Stap 1 Luister naar kalmerende muziek te luisteren terwijl je je op je ademhaling concentreert. Vergeet niet: inademen door de neus en uit door de mond.

Registration

Word lid van Lekker in het Leven en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

Stap 2 Wanneer je je wat rustiger begint te voelen rol je je mat uit en ga je op de vloer liggen. Als je onderrug wat ondersteuning nodig heeft gebruik een opgevouwen handdoek als steun, net boven je billen. Sluit je ogen en richt je op diepe, gelijkmatige ademhalingen. Geen haast, neem hier de tijd voor; net zolang als je nodig hebt om je ritme aan te voelen.

Ademhalingsoefeningen tegen stress

Stap 3: Til je armen gedurende tien tellen omhoog terwijl je inademt en laat je armen weer zakken gedurende 10 tellen terwijl je uitademt. Herhaal twaalf keer.

Stap 4: Ga rechtop zitten en houd hetzelfde ademhalingsritme aan. Om zeker te zijn dat je het goed doet, kan je je handen op je borst leggen. Als je inademt hoort je hand omhoog te komen en als je uitademt gaat je hand weer naar beneden. Herhaal twaalf keer.

Ademhalingsoefeningen tegen stress

Stap 5: Rond je ademhalingsoefeningen af met een rugmassage. Terwijl je op de mat ligt trek je je knieën naar je borstkas toe en houd ze met je handen vast. Rol langzaam van links naar rechts zodat je ruggengraat voorzichtig los wordt “gerold”. Herhaal twaalf keer.

Na: Met deze ademhalingsoefeningen ga je van stressy naar zen in enkele minuten!

Bevestig je persoonlijke gegevens

Vul de gevraagde gegevens hieronder in om je aanvraag af te ronden

stacy

stacy

gemeld

ik doe zelf aan zen en mediteer meestal met vol of blood maan zen music op en helpt me wel op dat moment ga op een berg zitten en kijk over de oceaan uit en je komt tot rust en voelt je herboren op dat moment

  • melden
eliane

eliane

gemeld

doe Tai Chi, super ontspannend zowel voor je geest als voor je body

  • melden
missmonte

missmonte

gemeld

dat probeer ik al dagelijks maar heb er nog moeite mee doe het in bed met een relax muziekje

  • melden
petra61

petra61

gemeld

Wil ik wek proberen

  • melden
syndicate

syndicate

gemeld

Maar eens proberen dan

  • melden
Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Lekker in het Leven