Hoera!

hooray

Je bestelling is geplaatst. We hebben je een e-mail gestuurd.

Dichtbij

Mijn mandje

Uw monsters

Kies een monster om te bestellen

cashback

Bekijk de beschikbare aanbiedingen op maat voor u!

Selecteer uw verzendadres

Seizoensgebonden fruit en groenten in maart

Seizoensgebonden fruit en groenten in maart

0
Groenten en fruit eten is goed … Maar seizoensgebonden groenten en fruit eten is nog beter!

In maart zijn de temperaturen nog laag, maar het wordt stilaan mooier weer. Ontvang de lente dan ook zoals het hoort, met de opname van de nodige vitaminen en mineralen, en laat de grijze winter achter je. Ontdek welke heerlijke groenten en fruit bij dit seizoen horen: met gezonde voeding voel je je lekker in je vel.

Seizoensgebonden fruit in maart

  1. Sinaasappel: zoals veel andere citrusvruchten bevatten sinaasappelen vitamine C, die een goed functioneren van het immuunsysteem in de hand werkt. Dat heb je nodig om in de winter niet ziek te worden!
  2. Mandarijntje: de natuur zit goed in elkaar, want het seizoen van sommige citrusvruchten valt samen met het jaargetijde waarin we het meest behoefte hebben aan vitamine C. Mandarijntjes zijn in maart overal te vinden en kun je makkelijk meenemen als tussendoortje.
  3. Grapefruit: nog een citrusvrucht! Grapefruit is een uitstekende antioxidant. Gewoon pellen en opeten. Of het sap drinken!
  4. Kiwi: het is geen citrusvrucht, maar toch bevat kiwi ook veel vitamine C. Het is dus een geweldige bondgenoot in de winter.
  5. Appel: het hele jaar door kun je appels eten en dat maakt ze tot een wel zeer praktische vrucht. Appels bevatten bovendien veel antioxidanten en zijn rijk aan vezels.
  6. Peer: zoet en sappig ... peer is niet alleen superlekker, maar zit bovendien ook vol vitaminen en mineralen!

Seizoensgebonden groenten in maart

  1. Rode biet: deze groente heeft een zachte, zoete smaak en is lekker als rauwe groente. Om zonder limiet in slaatjes te verwerken!
  2. Wortel: het hele jaar door beschikbaar en ideaal om het nodige bètacaroteen binnen te krijgen.
  3. Bloemkool: dit is een van de minst calorierijke groenten, die veel vitamine B9 bevat. Bloemkool is vooral heel lekker in gegratineerde gerechten.
  4. Selderij: als bron van vitamine K en vitamine B6 is selderij ook zeer caloriearm.
  5. Witloof: deze groente bevat veel mineralen en oligo-elementen. Ze heeft ook een gunstige invloed op de spijsvertering, zowel rauw als gekookt.
  6. Spinazie: rauwe spinazie is lekker krokant en smelt in de mond na het koken. Hij bevat met name veel vezels en ijzer.
  7. Raapjes: heerlijk in soepen en stoofschotels zijn raapjes een groente die je makkelijk met andere voedingsmiddelen kunt combineren. Als je tijdens het koken een en ander vuil hebt gemaakt, geen paniek! Met Mr. Proper Wondergum is je keuken snel schoongemaakt!
  8. Ui: uitstekend om je gerechten op smaak te brengen, spelen uien ook een beschermende rol voor je gezondheid.
  9. Pastinaak: deze oude groente is rijk aan kalium en kan op vele manieren worden gebruikt in de keuken.
  10. Prei: dit is een caloriearme groente die heerlijk is in fondue, in hartige taarten of roomsoepen.
  11. Radijs: gekleurd en krokant wordt radijs voornamelijk rauw gegeten met een beetje boter.
  12. Schorseneren: deze wortelgroente wordt in het algemeen heel goed verteerd en bevat kalium, vitamine B9 en vitamine E.

Als dit onderwerp je interesseert, ontdek dan ook onze ideeën voor winterse gerechten met seizoensgebonden ingrediënten !

En jij, aan welk fruit en welke groenten geef jij de voorkeur in de maand maart?

0

Je reactie toevoegen

Misschien iets voor jou:

Beheer Cookies