Etentje? Meteen een balansdag!

Etentje? Meteen een balansdag!

Je geniet van het leven. En lekker (uit) eten hoort daarbij. Als je erna of ervoor een balansdag inbouwt, kom je ook helemaal niet aan van die uitspattingen.


Vóór je je laat verleiden
Zet de dag vóór een geprogrammeerde uitspatting magere kost op je menu. Makkelijk en mager: een flinke portie sla met 100 g kipfilet of 2 harde eieren. Drink ook veel water

De dag na je uitspatting
Ontbijt met magere yoghurt. Maak voor de lunch een lekker soepje, met veel groenten. En – never change a winning team – eet ’s avonds weer hetzelfde. Niet doen: eet de dag na je etentje in elk geval geen koek en gebak, fast food, pudding, quiche, pizza, taart, gefrituurde gerechten en gerechten in een saus.

De rest van de week
De basis voor een gezonde voeding: een ontbijt met ontbijtgranen, melk of yoghurt en fruit. Eet verdeeld over de dag maar 20 g vet.

Een paar vuistregels om je menu samen te stellen:

Voorgerecht:
kies bij voorkeur voor rauwkost en let op bij het op smaak brengen. Voeg, om je vinaigrette lichter te maken, per eetlepel olijfolie twee eetlepels water toe en compenseer het smaakverlies door meer kruiden (basilicum, tijm, dragon, bieslook, kerrie) te gebruiken.

Registration

Word lid van Lekker in het Leven en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

Hoofdgerecht: vis heeft de voorkeur boven wit vlees en wit vlees boven rood vlees. Eet naar hartenlust groene groenten. Voor de afwisseling: snij een tomaat in dobbelsteentjes en stoof die in een pannetje met een eetlepel water, peper en zout en kruiden en/of specerijen. Beperk zetmeel en droge peulvruchten tot 3 eetlepels ’s middags en 2 eetlepels ’s avonds. Af en toe mag je best van een stukje kaas genieten, maar halveer je porties.

Dessert: kies voor fruit en zorg voor lekker veel variatie. Fixeer je niet op appelen of bananen. Wissel af met citrusvruchten, peren, mango’s, ananas enz.

etentje meteen een balansdag En natuurlijk...
Ga je voor en na zo’n etentje ook sporten! Probeer minstens 2 à 3 keer per week 20 minuten te zwemmen, te wandelen of te fietsen.

Bevestig je persoonlijke gegevens

Vul de gevraagde gegevens hieronder in om je aanvraag af te ronden

Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Lekker in het Leven
Met Swiffer géén stof dat meer ronddwarreld!

Met Swiffer géén stof dat meer ronddwarreld!

"

Sinds ik Swiffer heb getest, wil ik niets anders meer. Ik gebruikte een zachte doek voor de meubels en de vloer, maar kon de volgende dag weer opnieuw beginnen en dat is met Swiffer niet, want er is geen ronddwarrelend stof meer!

"

Door Ambassadeur
mirjamnl1112279