Wat te doen tegen zware benen

Wat te doen tegen zware benen

Gebruik deze eenvoudige tips om zware benen te verlichten aan het eind van de dag!


Het is ons allemaal wel eens overkomen: je hebt de hele dag veel gestaan en gelopen en zodra je eindelijk kunt gaan zitten, voelt het alsof er loden gewichten aan je benen hangen. Voor hard werkende vrouwen kunnen zware benen een behoorlijk lastig dagelijks probleem zijn. Gelukkig hebben wij een aantal oplossingen die ervoor zorgen dat je benen 's avonds minder zwaar voelen en jij lekker kunt ontspannen na een lange dag werken.

5 tips tegen zware benen

  1. Draag de juiste schoenen. Goede schoenen helpen overdag om de belasting op je voeten en benen te verlichten – zeker als je van plan bent om veel te staan of te lopen. Schoenen die je voeten steun geven en een goed gevormde binnenzool hebben zijn een ideale manier om zware benen te voorkomen.
  2. Neem een voetbad. Als je heel vermoeide voeten en zware benen hebt, neem dan een voetbad met bitterzout (magnesiumsulfaat). Atleten gebruiken zoutbaden al eeuwen om spierpijn te verlichten. Bitterzout is rijk aan magnesium en sulfaat. Wanneer het opgelost is in water, kan het makkelijk door de huid geabsorbeerd worden en helpen spierpijn verlichten, de bloedcirculatie verbeteren en toxines elimineren.
  3. Stretch je benen. Ga na een lange werkdag even op bed liggen en laat je voeten rusten tegen de muur of het hoofdeinde. De zwaartekracht zal de zwelling doen afnemen en ervoor zorgen dat het vocht in je voeten en benen weer door je lichaam circuleert. Het stretchen van je kuiten en hamstrings verlicht ook de spanning in je rug en onderste ledematen. Door af en toe goed te stretchen zorg je ervoor dat vermoeide spieren aan het einde van de dag meer ontspannen zijn.
  4. Trakteer je benen op een goede massage. Massages verminderen zwellingen en helpen tegen knikken en knopen die je tijdens lange wandelingen kunt oplopen. Begin met je voeten en werk omhoog naar je kuiten en dijen. Werk altijd naar je hart toe. Hierdoor komt vastzittend vocht zo goed mogelijk los. Een heerlijke massage kalmeert zware benen, verhoogt de bloedtoevoer en ontspant je – wie weet val je er wel van in slaap!
  5. Last van spataders? Draag steunkousen! Spataders ontstaan wanneer de aderwand niet sterk genoeg is om het bloed verder te duwen, waardoor het zich opstapelt. Hierdoor lijkt de ader groter dan normaal. Mensen met spataders lopen altijd meer risico op zwaar aanvoelende benen na een lange wandeling. Het dragen van steunkousen kan helpen tegen spataders door de bloeddoorstroming te verhogen en te zorgen dat aders effectiever gaan werken. De kousen zitten strak rond de kuiten, waardoor het bloed in beweging blijft en dat vermoeide gevoel in je benen verlicht wordt. Zware benen is een ongemak dat bij iedereen voorkomen kan worden.
Registration

Word lid van Lekker in het Leven en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

Nu je weet hoe je zware benen kunt voorkomen hoef je alleen nog maar te zorgen voor gladde benen!

Heb je ook weleens last van zware benen? En wat doe je hier tegen? Deel het met ons.

Bevestig je persoonlijke gegevens

Vul de gevraagde gegevens hieronder in om je aanvraag af te ronden

Masseren met amandelolie.

  • melden
Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Lekker in het Leven