Zo belangrijk is detoxen

Zo belangrijk is detoxen

Zo belangrijk is detoxen

De opbouw van gifstoffen is schadelijk voor ons lichaam. Normaal gezien zouden we eens in de drie maanden moeten detoxen, maar in periodes – zoals de feestdagen – waarin we veel gezondigd hebben, kan je er maar beter meteen mee beginnen! 

Overtollige calorieën
Bij kerst- en oud & nieuwfeestjes verorberen we ongelooflijk veel calorieën. Reken maar uit: een stukje gevulde kerststaaf is gemiddeld 220 calorieën. Weet jij nog hoeveel je er hebt gegeten? Dat bedoelen we dus.... De grote hoeveelheden suiker en vet die we eten doen ons lichaam smeken om een serieuze reiniging.
Hier vind je een paar gezonde detoxrecepten:
een gezonde detox smoothie met banaan, framboos en lijnzaad
een gezonde detox smoothie met wortel, biet en gember
een frisse boerenkoolsmoothie
een gezonde detox smoothie met bessen
een super spinaziesmoothie
bruschetta met tomaten
een kiwi-banaansmoothie
quinoa met blauwe bessen
roerei met spinazie
gestoomde vispakketjes
gezonde detox tabouleh
avocado en quinoa salade
geroosterde broccoli met champignons

Water is het beste medicijn
Na al die wijn, bier en frisdrank is het verstandig om even alleen maar water te drinken. Alcohol bevat ontzettend veel calorieën en gifstoffen, net als gefrituurd eten en de zoetigheid waar we zo gek op zijn tijdens de feestdagen. Drink de komende zeven dagen dus uitsluitend water, minstens anderhalve liter per dag.

Registration

Word lid van Lekker in het Leven en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

Neem geen drastische maatregelen
Belangrijker dan niet eten is het oppakken van een normaal eetpatroon. Vasten of stoppen met eten omdat je bent aangekomen, is geen oplossing (je haalt je lichaam alleen nog maar meer uit balans).  Eet gewoon gezond, vooral groente en fruit. Pas een beetje discipline toe als je eet: eet regelmatig, in weloverwogen porties en drie keer per dag.

Vermijd voorlopig eventjes rood vlees, zoetigheid, gefrituurde en bewerkte voeding (het maakt niet uit hoe lekker het smaakt, houd voor ogen wat goed voor je is). Maak verschillende soepjes (wortel, groente, tomaat, waterkers of pompoen bijvoorbeeld) en eet meer vis en wit vlees (altijd met een beetje sla ernaast). Als je tijdens de dag snackt, dan mag fruit hier zeker niet ontbreken (zo lekker en oh-zo goed voor je!). 

Tip: kruidenthee of groene thee kan erg goed zijn tijdens het ontgiftingsproces omdat ze vocht afdrijven, waardoor je vaker moet plassen en je lichaam dus meer gifstoffen afstoot. 

Beweging
Het is goed om meer te bewegen. Het herstellingsproces betekent ook een kilootje her of der verliezen. Een simpel trucje dat erg haalbaar is: snelwandel iedere dag minimaal 30 minuten of doe twee keer per week een paar energieke danspasjes (zoals Zumba).  

 

Bevestig je persoonlijke gegevens

Vul de gevraagde gegevens hieronder in om je aanvraag af te ronden

Kristina

Kristina

gemeld

Ik kan niet op de links klikken voor de recepten. Voor veel mensen is het echt ook nodig ivm metaalvergiftiging waarvan ze niet weten dat ze het hebben. Top

  • melden
Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Lekker in het Leven