Zeven snacktips van diëtisten

Zeven snacktips van diëtisten

Terwijl diëtisten tussendoortjes omschrijven als ‘iets tussen maaltijden door’, zien ‘seriële snackers’ het verschil niet meer zo goed tussen een gezond tussendoortje en niet kunnen stoppen met eten. Het goede nieuws is dat, als je de juiste keuzes maakt, tussendoortjes een belangrijk onderdeel kunnen zijn van een evenwichtig dieet voor het hele gezin. Lekker in het Leven geeft je zeven tips van top diëtisten: snacks voor drukke mama’s, voor thuis, op het werk en voor onderweg. 

  • Plan je tussendoortjes – stop extra snacks in je tas als elfuurtje en vieruurtje. 
  • Zorg voor gezonde tussendoortjes op het werk zoals vezelrijke, langzaam verteerbare crackers met wat notenboter tegen middagdipjes. 
  • Koop iedere week een zak fruit voor op kantoor. Deel met je collega’s in plaats van in die gezamenlijke koektrommel of droppot te graaien. 
  • Wees je bewust van porties – gebruik een kommetje of kopje met een afgepaste hoeveelheid in plaats van argeloos uit een grote zak te graaien.
  • Drink voldoende water. Neem twee flesjes water van 750ml mee naar het werk en zorg ervoor dat je ze op hebt als je naar huis gaat. Zo houd je je energiepeil hoog en heb je minder de neiging om onnodig veel tussendoortjes te eten. 
  • Laat de honger niet toeslaan – eet een tussendoortje voordat je bloedsuiker te laag is en je zoveel honger hebt dat je je op chocola, vette hap of koekjes stort. 
  • Eet een tussendoortje op weg naar huis. Zo trek je niet gelijk de koelkast open zodra dat je thuis komt. 

 

Extra tips voor gezonde gewoontes:

Registration

Word lid van Lekker in het Leven en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid
  • Vermijd tussendoortjes die veel calorieën, vet en/of suiker bevatten zoals chocola en chips. 
  • Koolhydraatrijke tussendoortjes combineer je met wat proteïne en vet zodat je iets minder snel verteren en je langer energie geven. 

De vraag is niet of je tussendoortjes mág eten, maar bedenk goed of je eigenlijk wel écht trek hebt tussen maaltijden door. Dit verschilt van persoon tot persoon. Als je twijfels hebt, vraag een diëtist om advies. Hij of zij zal je helpen een passend plan op te stellen dat rekening houdt met je medische geschiedenis, gewichtsdoelen en de dingen die je wel of niet lekker vindt. 

 

 

Bevestig je persoonlijke gegevens

Vul de gevraagde gegevens hieronder in om je aanvraag af te ronden

Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Lekker in het Leven
Met Swiffer géén stof dat meer ronddwarreld!

Met Swiffer géén stof dat meer ronddwarreld!

"

Sinds ik Swiffer heb getest, wil ik niets anders meer. Ik gebruikte een zachte doek voor de meubels en de vloer, maar kon de volgende dag weer opnieuw beginnen en dat is met Swiffer niet, want er is geen ronddwarrelend stof meer!

"

Door Ambassadeur
mirjamnl1112279