tips-tegen-vermoeidheid

Tips tegen vermoeidheid

Dankzij een druk leven kan de vermoeidheid soms toeslaan. Met deze tips zorg je voor een goede nachtrust en een energiek leven!


Vermoeidheid kan er voor zorgen dat het erg lastig is de dag door te komen, je bent minder geconcentreerd en sneller geïrriteerd. Het is daarom belangrijk dat je er voor zorgt dat je goed uitgerust bent om zo fluitend de dag door te komen! Met een paar kleine wijzigingen in je dagelijkse routine zal je je al snel energieker voelen.

Vermoeidheid tegen gaan: zorg voor zeven tot acht uur slaap

Lukt het jou ook niet de slaap te pakken? Met deze tips lukt het vast wel!:

    • Cafeïne blijft nog een halve dag in ons lichaam. Vermijd daarom koffie, thee en frisdranken in de middag.
    • Verminder je alcohol inname. Alcohol heeft namelijk een negatieve invloed op de REM slaap en dit is juist het moment waarop je brein zich weer oplaadt.
    • Een warm bad zorgt er voor dat je opgewarmd en ontspannen naar bed gaat. Dit heeft hetzelfde effect als het drinken van een beker warme melk voor het slapen gaan.
    • Zorg voor een comfortabel bed. Vervang een oud matras en zorg voor goede kussens.
Registration

Word lid van Lekker in het Leven en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

Krijg je energie level omhoog om je vermoeidheid tegen te gaan

  • Sporten draagt bij aan goede nachtrust. Daarnaast bevordert het de circulatie waardoor er meer zuurstof naar je cellen worden gestuurd.
  • Eet gedroogd fruit, noten en bessen als tussendoortjes gedurende dag. Deze gezonde snacks zorgen er voor dat er geen pieken in je energielevel ontstaan en je niet meer gaat eten dan je lichaam nodig heeft.
  • Te weinig ijzer in je bloed kan tevens voor vermoeidheid zorgen. Wanneer je voedsel met een hoog ijzergehalte eet is het belangrijk dat je geen koffie, thee of rode wijn drinkt tijdens het eten omdat dit te absorptie van het ijzer negatief beïnvloedt.
  • Water zorgt er voor dat de belangrijkste voedingstoffen door het lichaam verspreid worden.
  • Het eten van voldoende proteïne zorgt er voor dat het slaapverwekkende stofje serotine afneemt.

Tip: gun jezelf wat extra plezier door het badderen voordat je naar bed gaat in een waar spa-moment te veranderen. Dit doe je door bijvoorbeeld wat lekkere geurkaarsen aan te steken.

Hoe ga jij de vermoeidheid tegen? Vertel het ons!

Bevestig je persoonlijke gegevens

Vul de gevraagde gegevens hieronder in om je aanvraag af te ronden

anonymous-

anonymous-

gemeld

Ik ga zorgen, dat ik iets leuks kan gaan doen, nu het mooie weer er weer aankomt heb ik ook meer zin om iets te gaan doen, dan in de winter

  • melden
wanke

wanke

gemeld

Ik ga lekker de natuur in. Al is het maar even de tuin vegen. Liefst lekker buiten werken tussen de planten en de dieren. Heerlijk zoals nu de vogels al weer bezig zijn .

  • melden

Poppetje

gemeld

Ik ben ook zo'n moeilijke slaapster. Elke nacht word ik om de 2 uur wakker en val daarna erg moeilijk weer in slaap. De 1 zegt, wel eruit gaan de ander juist niet. Voor mij helpt VOOR het slapen gaan een wandeling buiten maken en zorgen voor voldoende frisse lucht. Dus staat er altijd een raam open.

  • melden

bedankt voor de tips

  • melden
Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Lekker in het Leven