Meer beweging zonder te sporten? Het kan!

Meer beweging zonder te sporten? Het kan!

Op elk moment bijzonder populair: meer bewegen en gezonder gaan leven. Dus op naar de fitness- of sportclub, om er dan na enkele weken weer de brui aan te geven? Wij hebben een beter voorstel: maak van beweging gewoon een deel van je leven! Hoe je dat doet vind je hieronder: tien eenvoudige tips om je conditie te verbeteren én gewicht te verliezen.


Kleed je casual
Studies wijzen uit dat je tijdens je werkdag gemiddeld 500 stappen meer doet wanneer je een gemakkelijke spijkerbroek draagt. Zo simpel kan het dus zijn…

Wiebel
Zenuwpezen verbranden dagelijks ongeveer 350 calorieën meer dan rustige types. Gewoon, door te schuifelen op hun stoel, met de vingers te tokkelen of voeten en benen te laten wiebelen. Vervang indien mogelijk ook je bureaustoel door een zitbal: zo ben je ongemerkt constant in beweging om je evenwicht te bewaren.

sportenZet muziek op
Ander onderzoek toont aan dat je alles veel dynamischer doet als je naar (energieke) muziek luistert.

Maai het gras
Natuurlijk kan je dit aan de tuinman of buurjongen overlaten. Maar als je zélf de grasmaaier voortduwt, verbrand je elke 23 minuten maar liefst 100 calorieën. Heb je geen gazon? Dan mag je vast die van de buren wel even lenen.

Ga baby-liften
Heb je een baby? Zet hem bovenop je tijdens je buikspieroefeningen, draag hem op je rug bij het wandelen… Zo combineer je moeiteloos kinderanimatie én workout!

Speel videogames
Nee, dit is geen grap! Speel 41 minuten Nintendo GameCube Mario Kart, 24 minuten Dance Dance Revolution Mario Mix of 13 minuten Wii Tennis … en je verbrandt meteen 300 calorieën!

Dénk aan de fitnesssporten
Zelfs door gewoon nog maar te dénken aan een oefening – bijvoorbeeld de biceps opspannen – trekt een derde van de spieren in die arm al samen.

Sta op één voet
Tijdens het tandenpoetsen, als je de vaat doet… Trek één voet op en plaats hem met de voetzool tegen je onderbeen. Naarmate je dit meer doet, kan je hem hoger plaaten, tegen het dijbeen. Een simpele, maar doeltreffende oefening.

Ga te voet
Naar de bakker, het postkantoor, de krantenwinkel… Maak er een gewoonte van voor korte stukjes in je buurt. En laat die auto dus staan.

Sta recht
Moet je ergens wachten? Ga niet op een stoel of bankje zitten, maar blijf staan of wandel rond. Vijftien minuutjes rondwandelen? Hoppa: min 50 calorieën! Een uurtje rechtop staan? Min 120 calorieën!

En let ook op je calorieën!
Wist je dat 9000 calorieën overeenkomen met één kilo lichaamsvet? En dat je maar liefst één uur moet zwemmen of drie kwartier fietsen om de calorieën van een portie friet te verbranden?

Registration

Word lid van Lekker in het Leven en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

Bevestig je persoonlijke gegevens

Vul de gevraagde gegevens hieronder in om je aanvraag af te ronden

Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Lekker in het Leven
Met Swiffer géén stof dat meer ronddwarreld!

Met Swiffer géén stof dat meer ronddwarreld!

"

Sinds ik Swiffer heb getest, wil ik niets anders meer. Ik gebruikte een zachte doek voor de meubels en de vloer, maar kon de volgende dag weer opnieuw beginnen en dat is met Swiffer niet, want er is geen ronddwarrelend stof meer!

"

Door Ambassadeur
mirjamnl1112279