Maak tijd vrij om jezelf te belonen

Maak tijd vrij om jezelf te belonen

Er zijn zo van die dagen dat het leven je toelacht, maar er zijn er ook dat werkelijk alles tegen lijkt te zitten… Hoe ga je zo goed mogelijk om met tegenslagen? Lekker in het Leven geeft je een aantal praktische tips om gelukkiger in het leven te staan.


Maak tijd vrij om jezelf te belonen

Er zijn zo van die dagen dat het leven je toelacht, maar er zijn er ook dat werkelijk alles tegen lijkt te zitten… Hoe ga je zo goed mogelijk om met tegenslagen? Lekker in het Leven geeft je een aantal praktische tips om gelukkiger in het leven te staan.

Een paar tips om positief door het leven te stappen:

  • Om te beginnen moet je begrijpen dat geluk niet zonder verdriet kan, dat er geen ups zonder downs bestaan. Het is onmogelijk om altijd en alleen maar positief over je relatie en vriendschappen te zijn.
  • Een beetje zelfreflectie kan geen kwaad. Wees kritisch: die slechte gewoonte of eigenschap waar jij je zo ontzettend aan stoort bij anderen, wat zegt dat over jou? Misschien zijn zij gierig met geld maar ben jij gierig met je tijd?
  • Durf te vragen. Dit is een simpele handeling die je leven kan veranderen. Vraag expliciet om wat je wilt, of het nu erkenning, affectie, een promotie of loonsverhoging, hulp of gewoon wat tijd voor jezelf is. Je kunt niet van anderen verwachten dat ze weten wat jij wilt of waar jij behoefte aan hebt.
  • Leef in het hier en nu en maak je geen zorgen over wat er eventueel zou kunnen gebeuren in de toekomst.
  • Aanpakken! Kies één actie of taak die je vandaag nog kan afhandelen om meer grip te krijgen op je leven. Het kan iets kleins zijn - de auto wassen, de administratie, je kledingkast opruimen; gewoon iets dat makkelijk en snel gedaan kan worden en je toch een voldaan, proactief gevoel geeft.
  • Wees dankbaar. Kijk iedere dag om je heen en sta stil bij waar je dankbaar voor bent - de zon, die mooie bloemen op je bureau, de vogeltjes die fluiten, dat heerlijke kopje koffie dat je net hebt gedronken...
  • Leef bewust. Focus op het hier en nu, op bijvoorbeeld het warme water op je huid als je onder de douche staat en wees alert als je gedachten afdwalen naar die vergadering straks om tien uur of wat je de kinderen te eten moet geven, als je merkt dat je gedachten afdwalen, focus dan direct weer op de gevoelens in je lichaam tijdens het douchen.
  • Laat schuldgevoelens los. Het klinkt misschien gek, maar vraag jezelf af of je niet je grootste vijand bent. Ben je er echt van overtuigd dat ook jij het verdient om gelukkig te zijn? Laat die schuldgevoelens los en geniet van het gelukkig zijn.
  • Stap voor stap. Als er iets is dat je wilt doen of worden, begin dan met het zetten van een klein stapje in die richting. Dit ene stapje lijkt een klein begin maar geeft je waarschijnlijk een voldaan en goed gevoel. En laat dat nou net de beste motivatie zijn om de volgende stap te zetten. En de volgende, en de volgende. Als je bijvoorbeeld een eigen bedrijf wil starten, wat is de eerste kleine stap die je kan zetten richting je eerste klant, zonder dat je meteen een ondernemingsplan of visitekaartjes te moeten hebben? Zet deze week nog dat eerste stapje richting jouw droom.
  • Doe iets aardigs voor een ander. Onderzoek wijst uit dat hoe aardiger je bent voor de wereld om je heen, hoe aardiger de wereld voor jou is. Dus maak iemands dag goed.

Of ga voor drie snellere oplossingen

Registration

Word lid van Lekker in het Leven en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid
  • Koop bloemen. Amerikaans onderzoek toont aan dat zelfs mensen die geen ochtendmensen zijn, zich aanzienlijk gelukkiger en energieker voelen als ze 's morgens vroeg naar een mooie bos bloemen hebben gekeken.
  • Sport. De lichamelijke voordelen zijn overduidelijk, maar wat is het mentale effect? Sporten geeft een boost aan je seksleven, je zelfvertrouwen, je immuunsysteem, versterkt je hersenen én verlicht angst en depressie.
  • Laat je inspireren. Bekijk een feelgood film die inspireert tot positief denken.

Kies voor meer energie en…

  • Bedenk waar je energie van krijgt en wat juist energie vreet.
  • Blijf positief. Oefen met negatieve gedachten in de kiem te smoren, zodat je je positiever en energieker gaat voelen.
  • Zorg voor voldoende nachtrust. Probeer niet zoveel mogelijk in één dag te proppen. Slaap is niet zonde van je tijd, geen luxe maar een noodzaak!
  • Laat je gordijnen eens een nacht open. Onderzoek leert dat wakker worden met natuurlijk licht je meer energie geeft, terwijl je met een wekker meer gestrest wakker wordt.
  • Start je dag niet met werkmails. Kijk liever naar een grappige site of leuke blog.
  • Eet yoghurt of neem probiotica. Deze zijn belangrijk voor je immuunsysteem en verhogen de absorptie van de voedingsstoffen uit ons voedsel.
  • Ga een moeilijk gesprek niet uit de weg. Een onafgemaakt gesprek zuigt energie. Van eerlijk zijn en je hart luchten krijg je energie.

Enjoy!

Bevestig je persoonlijke gegevens

Vul de gevraagde gegevens hieronder in om je aanvraag af te ronden

Een nieuwe coupe? Laat je inspireren...
Met Swiffer géén stof dat meer ronddwarreld!

Met Swiffer géén stof dat meer ronddwarreld!

"

Sinds ik Swiffer heb getest, wil ik niets anders meer. Ik gebruikte een zachte doek voor de meubels en de vloer, maar kon de volgende dag weer opnieuw beginnen en dat is met Swiffer niet, want er is geen ronddwarrelend stof meer!

"

Door Ambassadeur
mirjamnl1112279