6 tips om te vechten tegen de vermoeidheid

6 tips om te vechten tegen de vermoeidheid

Soms hoef je alleen maar een paar simpele regels te volgen om in vorm te blijven. Dus kom op!


Regel 1: Ik let op wat ik eet
Zorg voor extra energie reserves door een menu te volgen met veel fruit, verse groenten en granen. Als je geen grote trek hebt of als je op dieet bent, kies dan voor voedingssupplementen met een hoge dosis vitamines en mineralen. Probeer te minderen met zoetigheden (candybars, prik dranken en gebakjes) omdat teveel hiervan een grote oorzaak is van die vermoeidheidspieken.

Regel 2: ik minder in cafeïne
Het lijkt misschien een goede manier om je dag af te trappen en je energie te geven, want de cafeïne zorgt voor een kleine energieboost. In hoge doses kan cafeïne het probleem juist verergeren. Dat betekent dat mensen die op een dag veel koffie drinken (meer dan 5 koppen per dag) juist meer gevoelig zijn voor vermoeidheid dan mensen die weinig koffie drinken (1 kop per dag).

Regel 3: ik drink veel water
Water is absoluut essentieel voor je lichaam. Het transporteert de mineralen zout, vitamines en voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft om al de afvalstoffen te verwijderen. Een tekort aan water zorgt voor een slecht herstel van je lichaam en zorgt dus voor vermoeidheid. Dat is waarom je elke dag minimaal een liter water moet drinken en niet alleen als je dorst hebt!

Regel 4: ik sport
Het lijkt misschien gek, maar het regelmatig fysiek bezig zijn put je lichaam juist niet uit. In tegendeel, je krijgt meer energie en je stressniveau zal dalen. Plus je verbrandt calorieën! De adrenaline die je aanmaakt tijdens het sporten zorgen er ook voor dat je je goed voelt en als kers op de taart help je met sporten je immuunsysteem te verbeteren.

Registration

Word lid van Lekker in het Leven en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

Regel 5: ik ben groen!
De natuur levert genoeg ingrediënten die zorgen voor minder vermoeidheid, met als meest bekende ginseng. Ginseng is zowel een fysieke als intellectuele stimulans en wordt aanbevolen als je vermoeidheid opspeelt. Het werkt namelijk heel snel. Maar er zijn veel meer gezonden natuurlijke ingrediënten; ga eens naar de natuurwinkel en laat je voorlichten.

Regel 6: Vasten
Dit is een oudje: houd één keer per maand een grote schoonmaak van je lijf door te vasten voor 15 uur. Neem een lichte maaltijd de avond voordat je begint. Eet absoluut niets na 9 uur ’s ochtends. Drink alleen water de volgende dag tot de middag. Door het lichaam op deze manier geen voedingsstoffen te geven, help je de afvalstoffen te verwijderen.  Neem tussen de middag weer een lichte maaltijd. Je zult zien – een echte boost!

Heb jij tips hoe jij zorgt dat je niet vermoeid raakt? Laat het ons hieronder weten.

Bevestig je persoonlijke gegevens

Vul de gevraagde gegevens hieronder in om je aanvraag af te ronden

Dushi26

Dushi26

gemeld

Vitamine D via arts voor me dystrofie en C ook

  • melden
Steventje

Steventje

gemeld

Slik ook dagelijks vitamine D. Ik was afgelopen jaar zo vermoeid en via bloedcontrole bleek dat er een vitamine D tekort was. Dacht eerst dat vermoeidheid kwam door werken - overgang - oppassen kleinkinderen - zorgjes - alles regelen enz. maar nu ik het dagelijks slik ben ik weer op en top fit.

  • melden
bruce12

bruce12

gemeld

mooie en gezonde adviezen

  • melden
Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Lekker in het Leven
Swiffer Vloerreiniger: favoriet van Ambassadeur.

Swiffer Vloerreiniger: favoriet van Ambassadeur.

"

Echt enthousiast over Swiffer! De Vloerreiniger is een uitkomst! Ideaal voor onder bed, de bank en de trap! Dat is een plek waar elke dag weer haar, vuil en stof ligt en ik altijd zat te klungelen met de kruimelzuiger. Vloerreiniger is mijn favoriet!

"

Door Ambassadeur
Melanie2015