Vijf gezondheidstips

Vijf gezondheidstips

Fitter en gezonder worden vraagt geen grote inspanning ; met deze slimme tips breng je snel positieve veranderingen aan in je leven en gezondheid.


Grote veranderingen zoals stoppen met roken of iedere dag gaan hardlopen vragen grote toewijding. Maar er zijn ook kleinere dingen die je nú kan doen om direct betere gewoontes aan te leren!

1. Wat eet jij?
Maak een voedingsdagboek en begin alle ongezonde extraatjes te schrappen. Als je geneigd bent om de restjes van het bord van je kinderen op te eten, laat ze staan. Je brengt gelijk verandering in je dieet. 

2. Zie de grap ervan in
Lachen maakt endorfines vrij. Endorfines verlichten pijn, geven je afweersysteem een boost en verhogen de bloedsomloop door je hart. En daarbij ontspant het ook nog eens spieren en helpt tegen stress – iedere dag eens goed lachen is dus de boodschap! 

Registration

Word lid van Lekker in het Leven en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

3. Stop met suiker
De meeste snacks bevatten veel suikers die voor een snelle piek in je bloedsuikerspiegel zorgen, maar waarna je ook weer snel een dip ervaart. Hierdoor grijp je al snel naar meer. Negeer de roep van de koekjestrommel en eet voldoende complexe koolhydraten tijdens maaltijden. Die vind je bijvoorbeeld in zetmeelrijke, volkoren ingrediënten. Die chocoladereep is echt geen zaak op leven-of-dood, laten liggen dus! 

4. Tel alcoholische drankjes
Wees lief voor je lever, nieren, hart en hersenen en houd het op een wekelijks maximum van 14 eenheden (vrouwen) of 21 eenheden (mannen). Niet alles tegelijk natuurlijk, maar één of twee drankjes per keer. Weet ook dat een glas wijn tot 3 eenheden kan tellen! Een glaasje wijn van 175ml met 12% alcohol telt voor ongeveer twee eenheden. 

5. Ga naar buiten
Hoewel je je huid moet beschermen tegen schadelijke UV stralen, is de zon onmisbaar voor de aanmaak van vitamine D in je lichaam. Vitamine D helpt rachitis voorkomen en er wordt zelfs beweerd dat deze hormoonachtige vitamine je helpt beschermen tegen hartziekten, diabetes, tuberculose, kanker en zelfs multiple sclerose.  Iedere dag een kwartiertje in de tuin wat rommelen of een stukje fietsen doet al wonderen.

Bevestig je persoonlijke gegevens

Vul de gevraagde gegevens hieronder in om je aanvraag af te ronden

kadoekie

gemeld

Als je vrij vaak moe bent en het gevoel hebt dat je door je reserves heen bent en het niet meer word aangevuld, laat je dan eens testen op vitamine D tekort bij je huisarts. Als je te weinig buiten komt of veganist bent loop je dit risico. Het kan eenvoudig opgelost worden met extra vitamine D die de huisarts dan voorschrijft, dit is niet te vergelijken met de tabletjes die je bij de drogist koopt. Verder zorgen dat je elke dag een half uurtje zon vangt buiten.

  • melden
Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Lekker in het Leven
Swiffer Vloerreiniger: favoriet van Ambassadeur.

Swiffer Vloerreiniger: favoriet van Ambassadeur.

"

Echt enthousiast over Swiffer! De Vloerreiniger is een uitkomst! Ideaal voor onder bed, de bank en de trap! Dat is een plek waar elke dag weer haar, vuil en stof ligt en ik altijd zat te klungelen met de kruimelzuiger. Vloerreiniger is mijn favoriet!

"

Door Ambassadeur
Melanie2015