Hoera!

hooray

Je bestelling is geplaatst. We hebben je een e-mail gestuurd.

Dichtbij

Mijn mandje

Uw monsters

Kies een monster om te bestellen

cashback

Bekijk de beschikbare aanbiedingen op maat voor u!

Selecteer uw verzendadres

Tips tegen vermoeidheid

tips-tegen-vermoeidheid
0
Dankzij een druk leven kan de vermoeidheid soms toeslaan. Met deze tips zorg je voor een goede nachtrust en een energiek leven!

Vermoeidheid kan er voor zorgen dat het erg lastig is de dag door te komen, je bent minder geconcentreerd en sneller geïrriteerd. Het is daarom belangrijk dat je er voor zorgt dat je goed uitgerust bent om zo fluitend de dag door te komen! Met een paar kleine wijzigingen in je dagelijkse routine zal je je al snel energieker voelen.

Vermoeidheid tegen gaan: zorg voor zeven tot acht uur slaap

Lukt het jou ook niet de slaap te pakken? Met deze tips lukt het vast wel!:

    • Cafeïne blijft nog een halve dag in ons lichaam. Vermijd daarom koffie, thee en frisdranken in de middag.
    • Verminder je alcohol inname. Alcohol heeft namelijk een negatieve invloed op de REM slaap en dit is juist het moment waarop je brein zich weer oplaadt.
    • Een warm bad zorgt er voor dat je opgewarmd en ontspannen naar bed gaat. Dit heeft hetzelfde effect als het drinken van een beker warme melk voor het slapen gaan.
    • Zorg voor een comfortabel bed. Vervang een oud matras en zorg voor goede kussens.

Krijg je energie level omhoog om je vermoeidheid tegen te gaan

  • Sporten draagt bij aan goede nachtrust. Daarnaast bevordert het de circulatie waardoor er meer zuurstof naar je cellen worden gestuurd.
  • Eet gedroogd fruit, noten en bessen als tussendoortjes gedurende dag. Deze gezonde snacks zorgen er voor dat er geen pieken in je energielevel ontstaan en je niet meer gaat eten dan je lichaam nodig heeft.
  • Te weinig ijzer in je bloed kan tevens voor vermoeidheid zorgen. Wanneer je voedsel met een hoog ijzergehalte eet is het belangrijk dat je geen koffie, thee of rode wijn drinkt tijdens het eten omdat dit te absorptie van het ijzer negatief beïnvloedt.
  • Water zorgt er voor dat de belangrijkste voedingstoffen door het lichaam verspreid worden.
  • Het eten van voldoende proteïne zorgt er voor dat het slaapverwekkende stofje serotine afneemt.

Tip: gun jezelf wat extra plezier door het badderen voordat je naar bed gaat in een waar spa-moment te veranderen. Dit doe je door bijvoorbeeld wat lekkere geurkaarsen aan te steken.

Hoe ga jij de vermoeidheid tegen? Vertel het ons!

0

Je reactie toevoegen

Misschien iets voor jou: