Hoera!

hooray

Je bestelling is geplaatst. We hebben je een e-mail gestuurd.

Dichtbij

Mijn mandje

Uw monsters

Kies een monster om te bestellen

cashback

Bekijk de beschikbare aanbiedingen op maat voor u!

Selecteer uw verzendadres

Help je lichaam gezond blijven

help-je-lichaam-gezond-blijven
0
Gezond eten en minder stress helpen je weerstand op te bouwen!

Gezond eten en minder stressen is goed voor de weerstand! Ontdek onze wintertips om gezond te blijven.

Let op je voeding

Soms hoef je je lichaam maar een klein beetje te helpen om gezond te blijven en een loopneus te vermijden! Het is een gulden regel (die trouwens het hele jaar door geldt) om minstens acht glazen water per dag te drinken: dat ondersteunt de cellen van je organisme bij het elimineren van toxines en bacteriën. Als je niet van water houdt, voeg er dan een schijfje citroen of enkele frambozen aan toe. Groene thee is ook een uitstekend alternatief.

Te zware, vette of zoete maaltijden kun je beter vermijden, want die verhogen het glucosegehalte in je bloed. Dit vermoeit je witte bloedcellen die hun doeltreffendheid tegen virussen verliezen. Om in goede gezondheid te blijven, geef je dus de voorkeur aan een gezonde en evenwichtige voeding: magere yoghurt, noten en granen, mager vlees en vis met veel omega 3, zoals zalm, verse groenten, zoete aardappelen en tomaten. Een extra tip: voeg knoflook aan je gerechten toe. Dat bevat allicine, een krachtig antibioticum dat je organisme steunt in de strijd tegen allerlei bacteriën.

Antioxidanten zijn je beste vrienden

Vitaminen zijn bondgenoten als de winter gezond doorkomen jouw prioriteit is.

Vitamine A bestrijdt ziekten en geeft je immuunsysteem een sterke boost, omdat ze verantwoordelijk is voor de het aanmaken van witte bloedcellen die virussen en ziekteverwekkende bacteriën bestrijden. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine A is 4000 AI (Adequate Inneming) voor vrouwen en 5000 AI voor mannen. Vitamine A zit in melk, lever en eieren, maar ook in wortel, erwten, pompoen en groene groenten.

Vitamine C zit in aardbeien, kiwi, rode paprika en citrusvruchten. Probeer er 500 tot 1000 mg per dag van op te nemen. Voeg hieraan 8 mg vitamine E per dag voor vrouwen en 10 mg voor mannen toe. Als je vitamine C en vitamine E samen opneemt, verhoog je het antioxiderende effect. Trakteer jezelf dus gerust op een fruitige smoothie.

Stop stress

Aanhoudende stress riskeert je vatbaarheid voor ziekten te verhogen. Bij elke vorm van stress maakt je lichaam cortisol of stresshormoon aan, dat is normaal. Maar wanneer het cortisol de gewenste waarden overstijgt riskeert het de ziektewerende uitwerking van je witte bloedcellen te neutraliseren, omdat je organisme in situaties van aanhoudende stress de cellen die je afweer moeten beschermen de verkeerde kant uitstuurt. Ga dus beter om met stress en doe aan tai-chi, yoga of ademhalingsoefeningen.

En jij, wat zijn jouw tips om de winter te trotseren?

0

Je reactie toevoegen

Misschien iets voor jou: