Examens: 4 tips om stress te verminderen

Examens: 4 tips om stress te verminderen

Hoe ga je om met stress in een examenperiode? Ontdek snel 4 eenvoudige tips om stress te reduceren en het hoofd koel te houden.


De examenperiode kan erg veel stress opleveren voor je kind. Maar ook voor jou! Ontdek deze 4 tips om stress te verminderen die je makkelijk in je dagelijkse routine kunt inbouwen om zen te blijven.

Tip 1 tegen stress: blijven ademen!

Een eerste middel tegen stress en spanningen waar je niet per se aan denkt... is gewoon te blijven ademen! Wanneer voelt dat je stress opbouwt, ga je voor het slapengaan of vlak voor het examen even in een ontspannen houding zitten en doe je een paar ademhalingsoefeningen. Dat is een snelle manier om stress te reduceren en te ontspannen!

Tip 2 tegen stress: goede voorbereiding

De beste tip tegen stress die je je kind kunt geven voor een toets of een examen is natuurlijk een grondige voorbereiding en ondersteuning bij het huiswerk, het liefst doorheen het hele schooljaar. Stel je kind gerust: als het voldoende gewerkt heeft en zich voldoende heeft voorbereid op het examen is er geen reden tot ongerustheid!

Maar een goede voorbereiding op een examen is niet alleen een kwestie van goed reviseren. Bekijk samen met je kind wat het zal aantrekken en gebruik een lekker geurende wasverzachter wanneer je ze in de machine wast, zodat het zich op de dag van het examen helemaal op z’n gemak voelt. Ook een trendy kapsel doet wonderen. Bovendien is het bezoekje aan de kapper een moment van ontspanning en een uitstekend middel tegen stress en spanningen voor een examen.

Registration

Word lid van Lekker in het Leven en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

Tip 3 tegen stress: regelmatig pauzeren

Bij het reviseren van de lessen is het belangrijk om geregeld een pauze in te lassen met een kleine afleiding om de sfeer wat minder gespannen te maken. Maak het geliefkoosde dessert van je kind, of waarom niet deze mini-chocolademuffins met frambozen, en geniet er samen van wanneer het tijd is voor het vieruurtje. Is chocolade immers niet het natuurlijkste antistress middel dat er bestaat?

Tip 4 tegen stress: een luchtje scheppen

Even naar buiten gaan, een kwartiertje in de buurt gaan wandelen, dat is al genoeg om op andere ideeën te komen. Het is bewezen dat wandelen helpt bij het omgaan met stress en angsten, om spanningen in de spieren en hoge bloeddruk te verminderen, om het endorfinegehalte te boosten en nog veel meer. Trek er met het hele gezin op uit. Niet alleen is het ideaal voor het goed omgaan met stress, maar de tijd die je met je gezin doorbrengt geeft je kind ook de steun en motivering die het nu nodig heeft.

En jij, wat is jouw middel tegen stress en spanningen?

Bevestig je persoonlijke gegevens

Vul de gevraagde gegevens hieronder in om je aanvraag af te ronden

Probeer zoveel mogelijke positieve mensen om me heen te hebben,ik vermijd negatieve invloeden,soms moet je leren los te laten zeker dingen waar je toch geen invloed op heb.

  • melden
Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Lekker in het Leven