Gezonde snacks om van te smullen

Gezonde snacks om van te smullen

Als mama heb je vaak een hectisch schema, zonder tijd om een fatsoenlijke vieruurtje voor je kinderen te maken, en dan geef je ze al snel kant-en-klare, snacks mee naar school.


Met een beetje planning en de juiste voedingsrichtlijnen bereid je in een handomdraai een gezonde snack waarvan je kinderen zullen smullen! Gezonde snacks vormen een essentieel onderdeel van ieder evenwichtig voedingspatroon, ook voor je kinderen.

Hieronder vind je enkele tips:

Registration

Word lid van Lekker in het Leven en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid
  • Banaan op een stokje: snijd een aantal gepelde bananen in de helft en prik ze op een stokje. Bestrijk daarna ieder stuk banaan met een laagje vetarme witte yoghurt voor je ze in de diepvriezer legt
  • Luchtgepofte popcorn met een beetje zeezout en olijfolie
  • Regenboogwraps (als alternatief voor een broodje): bestrijk een volkoren tortilla met hummus en vul op met stukjes tomaat, geraspte wortels, sla, avocado, komkommer en geraspte rodekool
  • Kant-en-klare verse groenten zoals jonge wortelen, selderstengels, kerstomaten en avocadostukjes met hummus of tzatzikidip
  • Vetarme/vetvrije kaasstukjes of plattekaas met vers fruit
  • Een opgerold stukje mager vlees (zoals kip of kalkoen) of tonijn met kaas of avocado.
  • Gebakken zoete aardappel bestrooid met wat kaneel
  • Een hardgekookt ei en 6 volkoren crackers
  • Geraspte, vetarme cheddar in een Mexicaanse tortilla, in de helft geplooid en 20 seconden opgewarmd in de microgolfoven
  • Een handvol ongezouten amandelen
  • Appel gebakken met een vleugje kaneel of appelschijfjes met een dun laagje ongezouten pindakaas aan iedere kant
  • Magere Griekse yoghurt met granola, noten of fruit, of een half kopje magere witte yoghurt besprenkeld met een theelepel honing of ongezoute zonnebloempitten
  • Een kommetje druiven, vers of diepgevroren
  • Mango en ananas: stil je zin in zoetigheid door een kommetje ¾ te vullen met blokjes mango of ananas en in te vriezen
  • Bosbessen (rijk aan vezels, antioxidanten en calcium): blend ⅓ van een kommetje magere yoghurt met ⅔ van een kommetje bevroren bosbessen en ijs voor een gezonde bosbessmoothie.

Heb jij nog een leuke suggestie voor een lekker, gezond hapje?

Bevestig je persoonlijke gegevens

Vul de gevraagde gegevens hieronder in om je aanvraag af te ronden

Like, deel of geef je mening over wat je leuk en niet leuk vindt op Lekker in het Leven
Met Swiffer géén stof dat meer ronddwarreld!

Met Swiffer géén stof dat meer ronddwarreld!

"

Sinds ik Swiffer heb getest, wil ik niets anders meer. Ik gebruikte een zachte doek voor de meubels en de vloer, maar kon de volgende dag weer opnieuw beginnen en dat is met Swiffer niet, want er is geen ronddwarrelend stof meer!

"

Door Ambassadeur
mirjamnl1112279