Eet jezelf mooi!

Eet jezelf mooi!

Schoonheid zit van binnen. Letterlijk. Want van gezonde voeding ga je er mooi uitzien. Lekker in het Leven geeft je een lijstje met beautyfood.


Eet jezelf mooi!

1. Uien en co
Uien, knoflook, bieslook, sjalotjes en prei lijken doodgewoon maar ze zorgen er wel voor dat je lever ontgift. Uien neutraliseren de vrije radicalen in je lichaam, waardoor je huidcellen minder vlug beschadigen. Gevolg: minder snel oud en een mooiere huid!

2. Pepertjes
Paprika's en pepertjes, of ze nu echt pikant zijn of gewoon beetgaar, bevatten stoffen die kanker bestrijden. Hoe heter de peper, hoe sterker het effect. En wist je dat paprika's en pepertjes twee keer zoveel vitamine C bevatten als citrusvruchten?  Een mooie manier om kleur op je bord te brengen én om voor jezelf te zorgen dus!

3. Noten en zaden
De kampioenen in rimpelbestrijding! Noten zijn de ideale snack voor wie wil afvallen en er niet als een gerimpeld appeltje bij wilt lopen. Een handvol noten houdt de honger tegen zonder je bloedsuikerspiegel te verstoren. Vermijd wel amandelen in chocolade of zoute pinda’s en ga voor de natuurvariant.

4. Kiemen
Tegenwoordig vind je in de supermarkt een heleboel warrige kiemen en boontjes waar lichtgroene tot paarse scheutjes uitkomen. Alfalfa, hopscheuten, radijsjesgroen... passen prima tussen je sandwich, in een salade of op de sushi en zijn eigenlijk geconcentreerde groentes. Het resultaat? Een mooie huid!

5. Groene thee
Groene thee bevat geen cafeïne, maar wel heel veel antioxidanten. Uit onderzoek blijkt bovendien dat 5 kopjes per dag tot 80 kcal extra per dag kunnen verbranden. Iemand nog een kopje groene thee?

Registration

Word lid van Lekker in het Leven en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

6. Bessen
In bessen zit een mooie, grote dosis vitamine C die ervoor zorgt dat je ogen prachtig gaan stralen. Combineer die blik met extra lange wimpers voor gegarandeerd effect!

7. Worteltjes
Worteltjes bevatten caroteen en dat zorgt ervoor dat je veel sneller bruin wordt én dat je kleur langer blijft zitten. Op het strand dus tussendoor eens wat worteltjes knabbelen als lekkere en gezonde snack én voor een mooie bruine teint.

8. Lever
Lever is een natuurlijke bron van B-vitamines. Die zijn essentieel voor een jonge, stralende huid en vertragen de groei van grijs haar. Een gebrek aan vitamine B kan leiden tot vet haar, roos, droge huid, schrale lippen, roodheid en irritatie, vroegtijdige rimpels, slechte haargroei, grijs haar en ontstoken scheurtjes in je mondhoeken. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 40 procent van de mensen met huidontstekingen een gebrek aan vitamine B heeft.

9. Avocado
Avocado’s leveren proteïne. De belangrijkste bouwstof voor je huid. Proteïnen zijn onmisbaar voor een stevige huid, maar ook voor gezond haar en mooie nagels. Proteïne smeren kan niet, je moet het elke dag via voedsel binnenkrijgen. Andere gezonde proteïneleveranciers zijn noten, vis, eieren, tarwekiemen en peulvruchten.

10. Water
Hoewel de laatste tijd wordt tegengesproken dat je minimaal twee liter water per dag moet drinken, kan het absoluut geen kwaad om toch zes tot acht glazen water per dag te nemen. Je lichaam neemt niet meer vocht op dan het nodig heeft en zo weet je in elk geval zeker dat je voldoende vocht hebt opgenomen om giftige stoffen af te voeren. Giftige stoffen hebben een nadelig effect op de huid, dus hoe sneller ze afgevoerd worden, hoe beter.

Bevestig je persoonlijke gegevens

Vul de gevraagde gegevens hieronder in om je aanvraag af te ronden

Een nieuwe coupe? Laat je inspireren...
Met Swiffer géén stof dat meer ronddwarreld!

Met Swiffer géén stof dat meer ronddwarreld!

"

Sinds ik Swiffer heb getest, wil ik niets anders meer. Ik gebruikte een zachte doek voor de meubels en de vloer, maar kon de volgende dag weer opnieuw beginnen en dat is met Swiffer niet, want er is geen ronddwarrelend stof meer!

"

Door Ambassadeur
mirjamnl1112279