Wat te doen tegen haaruitval

Wat te doen tegen haaruitval in de herfst

Iedereen kent het wel, haaruitval in de herfst. Erg vervelend maar hier kun je genoeg tips tegen haaruitval vinden om je volle haarbos te behouden.


Om haargroei te stimuleren en haaruitval te verminderen, is het van belang om goed te slapen , gezonde voeding te eten en de bloedsomloop bij de hoofdhuid te stimuleren zodat alle voedingsstoffen het haar bereiken. Ontdek of jij een gezonde levensstijl hebt voor je haar aan de hand van de volgende punten.

Te weinig beweging en te veel stress

Onvoldoende beweging resulteert in een verminderde bloedsomloop bij de hoofdhuid. Daarom is het van belang om voldoende te bewegen, zoals wandelen, zwemmen of fietsen rond de 30 a 60 minuten per dag. Een ophoping van stress veroorzaakt een vernauwing van de bloedvaten en werkt niet bevorderlijk tegen haaruitval . Yoga en ademhalingsoefeningen zijn makkelijke manieren waarop je je kunt ontspannen. Meditatie in het bijzonder is erg nuttig om stress te verminderen en de hormonale balans weer te herstellen. Wanneer je weinig tijd hebt, probeer dan met je familie of vrienden te praten en schrijf je gevoelens op in een dagboek, zodat de stress zich niet ophoopt en haaruitval stopt .

Registration

Word lid van Lekker in het Leven en geniet van exclusieve aanbiedingen!

Word lid

Wat te doen tegen haaruitval: Essentiele voedingsingrediënten

Een uitgebalanceerd dieet met proteïnen en mineralen is het beste wat je kunt doen tegen haaruitval . Het belangrijkste bestandsdeel voor je haar is de proteïne keratine. Zink is daarnaast essentieel voor het opnemen van keratine en vitamine B en C helpen de effectiviteit van Zink te verbeteren. Vis en andere schaaldieren, zuivelproducten en sojaproducten zijn uitstekende bronnen van proteïne en zitten boordevol met vitamines. Om de inname van zink te vergroten, zijn oesters en kaas aanraders bij haaruitval . Maar hou in gedachte dat koffie, thee en alcohol de opname van Zink kan verminderen.

Een goede nachtrust om haaruitval te stoppen

Een goede nachtrust is essentieel tegen haaruitval , doordat het groeihormoon vooral vrijkomt tijdens het slapen en zo de stofwisseling versnelt. Zorg er dus voor dat je minimaal 5 uur nachtrust pakt. Het is niet goed om twee uur voordat je gaat slapen nog te eten of elektronische apparaten te gebruiken. Het gebruik van computer, smartphone of andere elektronische apparaten prikkelt de hersenen en verstoort zo de nachtrust. Om goed in slaap te komen kan je lichte rek- en strekoefeningen doen voordat je in bed stapt. Daarnaast ligt de ideale slaapkamertemperatuur rond de 18 °C met een luchtvochtigheid tussen 50 tot 60%. Het hebben van een frisse geur in je slaapkamer om te ontspannen en zo een goede nachtrust te pakken en haaruitval te stoppen is onze laatste tip!

Heb jij wel eens last van haaruitval?

Bevestig je persoonlijke gegevens

Vul de gevraagde gegevens hieronder in om je aanvraag af te ronden

Een nieuwe coupe? Laat je inspireren...
Swiffer Vloerreiniger: favoriet van Ambassadeur.

Swiffer Vloerreiniger: favoriet van Ambassadeur.

"

Echt enthousiast over Swiffer! De Vloerreiniger is een uitkomst! Ideaal voor onder bed, de bank en de trap! Dat is een plek waar elke dag weer haar, vuil en stof ligt en ik altijd zat te klungelen met de kruimelzuiger. Vloerreiniger is mijn favoriet!

"

Door Ambassadeur
Melanie2015